Váš osobní průvodce, který vám pomůže zmapovat silné i slabé stránky výuky a růst v tom, co má pro vaši třídu největší smysl.
Využijte stejný e-mail jako na webu NPI.cz nebo se registrujte
Z papírového desatera do interaktivního nástroje
Check-list učitele pro úspěšnou práci s heterogenní třídou jsme digitalizovali do nástroje, který umožňuje pravidelné sebehodnocení, přehledný přístup ke zdrojům a sledování pokroku. Každý krok vám pomůže lépe podpořit různé potřeby žáků a plánovat výuku tak, aby si úspěch mohl zažít každý.
Víc než jen checklist – nástroj pro dlouhodobý růst
- Možnost sebehodnocení – Už po několika otázkách víte, kde máte největší prostor pro profesní růst.
- Ověřené tipy a materiály – Každá zásada nabízí konkrétní doporučení a zdroje připravené k okamžitému použití ve výuce.
- Váš osobní pokrok v čase – Průběžná sebehodnocení a přehledné porovnání výsledků.
Tři moduly, deset zásad, vlastní cesta
Digitální check-list je členěn do tří tematických modulů, které pokrývají klíčové oblasti práce učitele v heterogenní třídě:
- Vytváření bezpečného třídního klimatu
- Realizace výuky srozumitelné pro všechny žáky
- Diferencované vyučování
Každý modul obsahuje několik zásad vycházejících z Desatera úspěšné práce s heterogenní třídou. Celkem je v nástroji zařazeno deset zásad.
Zásady nejsou seřazeny podle číselné posloupnosti, ale podle tematické příbuznosti. Proto se například v jednom modulu může objevit zásada č. 1, č. 3 a č. 10.
Cílem není projít zásady v určitém pořadí, ale zvolit si ty, které odpovídají aktuálním potřebám vaší výuky.
Struktura nástroje
Začínáte učit? Máte už deset let praxe? V obou případech vás to může posunout
Nástroj využijí jak učitelé a učitelky na začátku své praxe, tak i ti, kdo už mají mnoho zkušeností.
Mladším pomáhá zorientovat se a plánovat první kroky v heterogenní třídě. Těm zkušenějším nabízí možnost reflektovat svou praxi, hledat nové přístupy a inspirovat ostatní.
„Checklist jsme navrhovali tak, aby se v něm našli začínající i zkušení učitelé a učitelky. Není to test, ale bezpečný prostor pro reflexi, která vede k malým, ale důležitým posunům v praxi.“
– PhDr. Renata Votavová
Jak začít?
- Přihlásíte se přes účet NPI
- Máte už účet na npi.cz nebo mojeedu.npi.cz? Přihlaste se stejnými údaji. Pokud účet ještě nemáte, registrujte se přímo v nástroji.
- Vyberete si jeden z modulů
- Začněte tam, kde cítíte největší nejistotu, nebo naopak největší motivaci ke změně.
- Na výběr budete mít ze tří modulů: Vytváření bezpečného třídního klimatu, Realizace výuky srozumitelné pro všechny žáky, Diferencované vyučování
- Odpovíte na krátké sebehodnocení
- Zabere jen pár minut a pomůže vám zmapovat vaši aktuální situaci.
- Získáte doporučené zásady a tipy
- Na základě odpovědí se vám zobrazí konkrétní doporučení a zdroje připravené k použití ve výuce.
- Můžete se k nástroji vracet, srovnávat výsledky a rozvíjet se dál
- Díky historii uvidíte, co se vám daří zlepšovat a kde máte prostor růst dál.
Začněte teď. Vaši žáci to poznají
Přihlásit se a projít první modul