logo

SVČ Ostrava Zábřeh hostuje Festival IQ Play

25.12.2025
Rodiče
Odborná veřejnost
Žáci a studenti
Ve Středisku volného času Ostrava - Zábřeh se chystá putovní Festival IQ Play, akce plná zajímavých her a hraček.
Obrázek článku

Festival IQ Play je putovní hravá výstava, na které jsou k vidění, ale hlavně k vyzkoušení hry a hračky edukativního charakteru, smyslové hračky, Montessori pomůcky, dřevěné hračky, logické hry, stavebnice a zvětšeniny her. Po celou dobu se návštěvníkům věnují lektoři, kteří vysvětlují pravidla her.

Festival je rozdělen do několika zón podle druhu her. Zóna logických her je plná společenských deskových her, smart her pro jednoho hráče, logických her a zvětšenin deskových her. Stavebnicová zóna je tvořena stavebnicemi z nejrůznějších materiálů. K dispozici jsou i méně známé stavebnice. Baby zónu pak tvoří obří stavebnice, logické skládačky a smyslové hračky.

Festival IQ Play se bude konat od 16. do 18. ledna 2026. V pátek bude otevřeno od 8 do 17 hodin, o víkendu od 9 do 17 hodin.

Informace zde: https://www.svczabreh.cz/akce/3807-iq-play-festival

Mohlo by Vás zajímat

Stáž pro zřizovatele v Olomouci

Dne 10.12. proběhla v Olomouci stáž pro zřizovatele zaměřená na podporu žáků se sociálním znevýhodněním a prevenci segregace ve vzdělávání.

Logická olympiáda 2025 má své vítěze

V kongresovém sále knihovny České zemědělské univerzity v Praze se v pondělí 8. prosince 2025 uskutečnilo finále 18. ročníku Logické olympiády, soutěže pořádané Mensou Česko. Do finálového klání postoupilo 195 žáků a studentů, celkem jich letos soutěžilo téměř 112 tisíc. Vítězem v kategorii C se stal Martin Bryja z Gymnázia Kapitána Jaroše, Brno. V kategorii A (3.–5. třída ZŠ) vyhrál Samuel Čief, ZŠ ke Kateřinkám, Praha 4 a kategorii B (2. stupeň ZŠ) Vít Lukavský, ZŠ Montessori Kladno. Generálními partnery soutěže, která staví na logickém myšlení, nikoli na naučených znalostech, jsou škola Open Gate a Nadace The Kellner Family Foundation.

Strategie desegregace: Rezervovaná místa v základních školách?

Segregace žáků z etnických a sociálně znevýhodněných minorit představuje problém v řadě zemí napříč evropským kontinentem. Výhodu této jinak smutné situace je to, že při hledání řešení segregace je možné inspirovat se i v jiných evropských zemích.