logo

Schůzka rodičů budoucích prvňáčků v ZŠ Sekaniny: představení konceptu Světa vzdělání

15.10.2025
Rodiče
Žáci a studenti
Ve čtvrtek 15. října 2026 se v prostorách Základní školy Ivana Sekaniny v Ostravě-Porubě uskutečnila informativní schůzka pro rodiče dětí, které mají v nadcházejícím školním roce vstoupit do první třídy. Asi třicet z nich přijalo pozvání, aby se dozvěděli o novém konceptu, který by škola ráda nabízela ve spolupráci se spolkem Svět vzdělání.
Obrázek článku

Na úvod přivítala přítomné ředitelka školy Ing. Miroslava Bukovská, která v pozici ředitelky ZŠ Sekaniny již několik let vede školu s vizí moderní a otevřené instituce. Dále byla přítomna také pedagogové,  připraveni reagovat na dotazy rodičů. 

Hlavní část programu vedl Ing. Tomáš Blumenstein, zakladatel a ředitel spolku Svět vzdělání, který představil koncepci „tříd Světa vzdělání“ a způsoby možné spolupráce se školou.

Setkání proběhlo v příjemné a otevřené atmosféře, rodiče se aktivně zapojovali do diskuse a kladli otázky týkající se organizace výuky, přístupu pedagogů i konkrétních aktivit, které koncept Světa vzdělání přináší. Vedení školy i zástupce spolku se shodli, že hlavním cílem je nabídnout dětem prostředí, které podporuje zvídavost, spolupráci a radost z učení.

Další informační setkání pro rodiče budoucích prvňáčků je plánováno na leden 2026. 

 

Mohlo by Vás zajímat

Objevte vesmír skrze soutěže a projekty ESERO ČR

Když se dítě dívá na noční oblohu, vidí tisíce hvězd. Ale co kdyby si mohlo jednu z nich doslova „osahat“? Projekty a soutěže ESERO Česká republika přinášejí do škol něco, co by ještě nedávno znělo jako sci-fi – možnost naprogramovat počítač, který poletí na Mezinárodní vesmírnou stanici, postavit vlastní mini satelit, navrhnout základnu na Měsíci nebo vyřešit záhadu exoplanety.

Segregace romských žáků v základním vzdělávání v České republice

Segregace romských žáků je jedním z významných problémů ve vzdělávání napříč mnoha státy Evropy. Mezinárodní instituce jasně poukazují také na to, že problém segregace romských žáků a žákyní je problémem i v České republice. V roce 2007 byla Česká republika odsouzena Evropským soudem pro lidská práva za diskriminační zařazování romských žáků do zvláštních škol a dodnes podává Radě Evropy zprávy o přijatých opatřeních k nápravě.

Metodická podpora k tvorbě PLPP a IVP

S novým školním rokem může vyvstat potřeba nastavit pro některé žáky Plán pedagogické podpory (PLPP) nebo Individuální vzdělávací plán (IVP).