Na úvod přivítala přítomné ředitelka školy Ing. Miroslava Bukovská, která v pozici ředitelky ZŠ Sekaniny již několik let vede školu s vizí moderní a otevřené instituce. Dále byla přítomna také pedagogové, připraveni reagovat na dotazy rodičů.
Hlavní část programu vedl Ing. Tomáš Blumenstein, zakladatel a ředitel spolku Svět vzdělání, který představil koncepci „tříd Světa vzdělání“ a způsoby možné spolupráce se školou.
Setkání proběhlo v příjemné a otevřené atmosféře, rodiče se aktivně zapojovali do diskuse a kladli otázky týkající se organizace výuky, přístupu pedagogů i konkrétních aktivit, které koncept Světa vzdělání přináší. Vedení školy i zástupce spolku se shodli, že hlavním cílem je nabídnout dětem prostředí, které podporuje zvídavost, spolupráci a radost z učení.
Další informační setkání pro rodiče budoucích prvňáčků je plánováno na leden 2026.
Když se dítě dívá na noční oblohu, vidí tisíce hvězd. Ale co kdyby si mohlo jednu z nich doslova „osahat“? Projekty a soutěže ESERO Česká republika přinášejí do škol něco, co by ještě nedávno znělo jako sci-fi – možnost naprogramovat počítač, který poletí na Mezinárodní vesmírnou stanici, postavit vlastní mini satelit, navrhnout základnu na Měsíci nebo vyřešit záhadu exoplanety.
Segregace romských žáků je jedním z významných problémů ve vzdělávání napříč mnoha státy Evropy. Mezinárodní instituce jasně poukazují také na to, že problém segregace romských žáků a žákyní je problémem i v České republice. V roce 2007 byla Česká republika odsouzena Evropským soudem pro lidská práva za diskriminační zařazování romských žáků do zvláštních škol a dodnes podává Radě Evropy zprávy o přijatých opatřeních k nápravě.
S novým školním rokem může vyvstat potřeba nastavit pro některé žáky Plán pedagogické podpory (PLPP) nebo Individuální vzdělávací plán (IVP).