logo

Představujeme Mapu spádovosti: nový nástroj pro rodiče, školy i odborníky

29.11.2024
Ředitel/ředitelka
Rodiče
Zřizovatelé škol
Mapa spádovosti je novým nástrojem, který umožňuje snadno a rychle zjistit spádovou školu podle konkrétní adresy, nebo přehledně zobrazit rozdělení spádových oblastí jednotlivých škol ve městech. Tato interaktivní mapa přináší užitečné informace nejen rodičům, ale také zřizovatelům škol, ředitelům a odborníkům na vzdělávání.
Obrázek článku

„Do aktuální verze jsme zahrnuli 300 největších měst a zatím jsme se soustředili pouze na základní školy. Několik málo měst, zejména těch největších, tyto mapy již v posledních letech používá a z pozice zřizovatele nastavení spádovostí zveřejňuje. My jsme ale chtěli tuto službu zpřístupnit i pro menší obce,“ vysvětluje Tomáš Machalík, hlavní manažer projektu Podpora rovných příležitostí (PROP) realizovaném NPI. „Do budoucna plánujeme rozšíření také na mateřské školy.“

Aktuálně se Mapa spádovosti zaměřuje na obce a města, která zřizují dvě a více základních škol a mají povinnost určit jejich spádovost. Tento nástroj může výrazně usnadnit práci obcím a městům, která díky němu mohou lépe plánovat školní kapacity. Přínosná je také pro vedení škol – ředitelé mohou Mapu snadno přenést na své webové stránky či sociální sítě. Pro odborníky na vzdělávání se navíc chystá detailní analytický panel.

Budeme rádi, pokud si Mapu spádovosti prohlédnete a pomůžete nám ji dále vylepšovat. Narazíte-li na nesrovnalosti, neváhejte nás kontaktovat prostřednictvím formuláře „Nahlásit chybu“, který je součástí Mapy.


Chcete vědět více?

Podrobnosti o tvorbě Mapy spádovosti a dalších plánovaných funkcích a rozšířeních si můžete přečíst v rozhovoru s Tomášek Machalíkem z Národního pedagogického institutu (NPI).

Mohlo by Vás zajímat

Logická olympiáda 2025 má své vítěze

V kongresovém sále knihovny České zemědělské univerzity v Praze se v pondělí 8. prosince 2025 uskutečnilo finále 18. ročníku Logické olympiády, soutěže pořádané Mensou Česko. Do finálového klání postoupilo 195 žáků a studentů, celkem jich letos soutěžilo téměř 112 tisíc. Vítězem v kategorii C se stal Martin Bryja z Gymnázia Kapitána Jaroše, Brno. V kategorii A (3.–5. třída ZŠ) vyhrál Samuel Čief, ZŠ ke Kateřinkám, Praha 4 a kategorii B (2. stupeň ZŠ) Vít Lukavský, ZŠ Montessori Kladno. Generálními partnery soutěže, která staví na logickém myšlení, nikoli na naučených znalostech, jsou škola Open Gate a Nadace The Kellner Family Foundation.