Mezi vystupujícími byli:
za NPI – PhDr. Renata Votavová a Mgr. Markéta Zemanová
za MŠMT – PaedDr. Michal Černý a Mgr. Ivana Blažková
za metodický tým pro revizi – prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., PaedDr. Pavlína Baslerová, Ph.D., a PaedDr. Petr Hanák, Ph.D.
Revize Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy speciální reaguje na proměňující se svět 21. století. Cílem je modernizovat vzdělávací obsah pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Navrhované změny kurikula navazují na aktualizovanou podobu Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy (RVP ZV) a jsou v souladu s cíli státní vzdělávací politiky, Strategie 2030+. Veřejná konzultace probíhala do 31. března 2025. Všechny zainteresované osoby, včetně vyučujících, rodičů a odborníků i odbornic v dané oblasti, měly možnost vyjádřit se k navrhované změně kurikula. Aktuálně budou tyto připomínky vypořádány, veškeré informace o postupu účasti naleznete na našich webových stránkách.
Jaké výzvy přináší sociální znevýhodnění ve školním prostředí a jak na ně mohou školy reagovat? Odpovědi nabídla konference pořádaná Vysokou školou polytechnickou Jihlava ve spolupráci s NPI, která se konala minulý týden. Nechyběla sdílení dobré praxe, konkrétní příklady podpory ani debaty o roli školy v životě dětí, které čelí obtížným podmínkám.
Máme velkou radost, že se nám podařila první stáž určená zřizovatelům škol! Setkali jsme se v Praze 7, kde nás s inspirativními opatřeními na podporu žáků se sociálním znevýhodněním seznámila místostarostka Prahy 7 Hana Šišková.
Jak efektivně podporovat vzdělávání romských žáků? Touto klíčovou otázkou se zabývalo nedávné setkání metodiků desegregace s Hedvikou Navarovou, krajskou koordinátorkou pro romské záležitosti v Ústeckém kraji. Zástupci Národního pedagogického institutu zde představili svou činnost v oblasti podpory zřizovatelů škol a diskutovali o možnostech užší spolupráce s romskými organizacemi v regionu.