logo

Individuální vzdělávací plán pro nadané dítě

Irena Cakirpaloglu, NPI ČR
03.04.2020
Učitel/učitelka
Školní poradenský pracovník/ce
Individuální plán pro nadané žáky s důrazem na oblast matematiky může vypadat třeba takhle. Matematické nadání je potřeba rozvíjet, a proto si zaslouží svůj vlastní IVP. Máme ho pro vás. (Ilustrační foto | FOTO: APIV B)
Obrázek článku
Strana 1 (1/5)
Strana 1
Strana 2
Strana 3
Strana 4
Stažení formuláře

Pedagogicko-psychologická poradna 

Pedagogicko-psychologická poradna 

Žák nadaný v mnoha oblastech, s mimořádným nadáním v matematice

obohacovat učivo nad rámec ŠVP nebo předkládat ŠVP v náročnějších variantách, akcelerovat učivo matematiky 

Matematika

  • využívat metody problémového vyučování (tvořivé a problémové úlohy), které vyžadují hledání nových cest a řešení, komplexnější slovní úlohy v matematice s více operacemi, rébusy
  • méně drilu, tam kde se prokáže zautomatizování daného učiva
  • využívat metody projektového vyučování (krátkodobé a dlouhodobé, samostatně, nebo ve skupinách)
  • využívat metody diferencované výuky
  • rozvíjet dovednost samostatné práce s informacemi (vyhledávání z různých zdrojů, zpracování textů, referáty, prezentace, kreativní psaní)
  • využívat metody kritického myšlení napříč všemi předměty
  • rozvíjet schopnosti argumentace a prezentace
  • využívat možnosti gradace úloh
  • využívat možnosti průřezových témat
  • obohacovat učivo nad rámec ŠVP všude tam, kde žák projeví zájem
  • překládat učivo v náročnějších variantách a akcelerovat jej zejména v matematice
  • pracovat s chybou jako s nedílnou součástí procesu učení

Reálné výstupy by měly odpovídat očekáváným výstupům ŠVP pro 3. ročník.

  • využívat kooperativní učení, volit skupiny s podobně laděnými žáky
  • zařazovat samostatnou práci, tam kde je dostatečná automatizace znalostí a dovedností
  • v hodinách čtení a prvouky využívat alternativní texty, podpořit v samostatných projektech na dané téma
  • podporovat žáka na mimoškolních aktivitách a soutěžích 

napříč jednotlivými předměty zadávat úkoly na úrovni vyšších stupńů Bloomovy taxonomie vzdělávacích cílů, eliminovat mechanické činnosti v případě zautomatizování učiva 

  • písemné, ústní
  • hodnocení stupnicí 
  • uplatňovat prvky formativního hodnocení, vést žáka k pozitivnímu sebehodnocení
  • žák bude hodnocen stupněm prospěchu v souladu s pravidly pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků 
  • matematika pro bystré a nadané žáky (Budinová I. a kol.); Hlavolamikon (Pelánek, R.); Zábavná matematika (Bomerová, E.)
  • deskové hry: Smart Games (Mindok), Rušná hodinka (Nob Yoshinagakara), Qwirkle, Hlavolam Tantrix 

Nejsou.

 pravidelné schůzky pedagoga s rodiči 

Plnění úkolů, pravidelná příprava na školu 

Vygenerovat editovatelné PDF