Cílem setkání bylo prohloubit mezirezortní spolupráci mezi školami, místními institucemi a odborníky, a podpořit sdílení efektivních metod a zkušeností. NPI ČR s tímto tématem intenzivně pracuje, má širokou síť konzultantů v krajích, kteří zajišťují podporu školám se sociálně znevýhodněnými žáky, poskytujeme školám nástroje, dobré praxe, které se osvědčily.
Hlavními tématy setkání byla:
Setkání obohatili významní hosté z oblasti školství, odborníci z praxe, zřizovatelé, ředitelé škol a zástupci Středního článku, ČŠI, Agentury pro sociální začleňování a neziskových organizací. Ti se podělili o své zkušenosti, příběhy z praxe a doporučení. Zároveň proběhla otevřená diskuze o příležitostech a výzvách při podpoře žáků se sociálním znevýhodněním. Dalším ožehavým tématem byla udržitelnost osvědčených nástrojů s ohledem na zdroje financování.
➡ Podívejte se na reportáž z Ústí nad Labem, kde bylo tématem setkání spolupráce mezi všemi klíčovými aktéry v oblasti vzdělávání v Ústeckém kraji. Diskuze se zaměřila na sociální roli školy, působení a podporu sociálních pedagogů ve školách a na propojení školy, zřizovatele a dalších aktérů v síti služeb.
10. října 2024 jsme v NPI opět organizovali online konferenci, která se věnuje širokému tématu podpory a péče o děti a žáky s odlišným mateřským jazykem. Vzhledem k tomu, že ve školách stále počet těchto dětí a žáků roste, je toto téma pro mnoho lidí ve školství nebo pro školství pracujících opravdu důležité. V letošním roce se přihlásilo 400 účastníků.
Praha, 31. října 2024 - Ministerstvo pro místní rozvoj se připojilo k Memorandu o spolupráci v ukončování etnické segregaci ve školství, které na jaře tohoto roku podepsali zástupci MŠMT, Národního pedagogického institutu a výzkumné organizace PAQ Research. Tato iniciativa je zásadní pro zlepšení podmínek romských žáků v takzvaných segregovaných školách tak, aby se všem dětem dostávalo rovného přístupu ke vzdělávání. Memorandum zahrnuje závazek podporovat zřizovatele a ředitele škol v jejich úsilí zvýšit kvalitu výuky pro všechny děti.
Dne 15.10.2024 proběhlo na MŠMT v Malém zrcadlovém sále Druhé zasedání Platformy nadání MŠMT a NPI ČR. Tématem tohoto zasedání bylo: Práce s nadanými žáky ve škole