Doporučený vzor rozhovoru nahrazujícího přijímací zkoušku z českého jazyka na SŠ pro cizince

Doporučený vzor rozhovoru nahrazujícího přijímací zkoušku z českého jazyka na SŠ pro cizince

13.12.2024
Učitel/učitelka
Ředitel/ředitelka
Rodiče
Zřizovatelé škol
Odborná veřejnost
NPI ve spolupráci s MŠMT připravil materiál, který nabízí jednoduchý návrh rozhovoru, jak na střední škole připravit a realizovat rozhovor nahrazující písemnou přijímací zkoušku pro cizince. Tento rozhovor mohou absolvovat na vlastní žádost uchazeči, kteří absolvovali předchozí vzdělávání v zahraniční škole, nebo uchazeči definovaní v opatření obecné povahy, vydaném MŠMT 18 .10. 2024 (převážně ukrajinští žáci s dočasnou ochranou).
Obrázek článku

Materiál obsahuje konkrétní návrhy zadání, texty a otázky pro práci s textem pro 5 základních oborových odvětví (členění vyplývá z oborů vzdělání uvedených v nařízení vlády č. 211/2010 Sb., nařízení vlády o soustavě oborů vzdělání v základním, středním a vyšším odborném vzdělávání).

V materiálu je i vysvětlení toho, proč obsahuje navržené úlohy, a zároveň předkládá způsob hodnocení úloh. 

Materiál je velmi praktický, školy si ho mohou rovnou vytisknout a začít používat. Obsahuje část veřejnou, která pracuje s veřejným vzorem a stanovuje základní rámec rozhovoru. Dále je k dispozici pro střední školy neveřejná část, která je zpřístupněna středním školám v systému CERTIS.

Rozhovor veřejný vzor_2024–2025




Mohlo by Vás zajímat

Představujeme Mapu spádovosti: nový nástroj pro rodiče, školy i odborníky

Mapa spádovosti je novým nástrojem, který umožňuje snadno a rychle zjistit spádovou školu podle konkrétní adresy, nebo přehledně zobrazit rozdělení spádových oblastí jednotlivých škol ve městech. Tato interaktivní mapa přináší užitečné informace nejen rodičům, ale také zřizovatelům škol, ředitelům a odborníkům na vzdělávání.

Jak moc důležitá je role školy pro žáky se sociálním znevýhodněním?

Praha, 19. listopadu 2024 – Sociální role školy byla hlavním tématem druhého ročníku celostátního „peer to peer“ setkání vedení škol, které pod názvem „PROPojení ředitelů“ organizoval Národní pedagogický institut ČR (NPI). Setkání se zúčastnilo 450 zástupců vedení ze škol ze sociálně znevýhodněných oblastí, zapojených do projektu Podpora rovných příležitostí (PROP), který NPI zastřešuje.