Můžete si stáhnout ve formátu PDF jednotlivá témata a nebo všechna témata najednou v ZIP archivu.
Vedení škol a další vzdělávání (22.79 MB) | Stáhnout |
Problémové chování (29.22 MB) | Stáhnout |
Asistenti pedagoga (33.8 MB) | Stáhnout |
Speciální vzdělávací potřeby (59.43 MB) | Stáhnout |
Hodnocení žáků (15.23 MB) | Stáhnout |
Nadané a mimořádně nadané děti (10.47 MB) | Stáhnout |
Odlišný mateřský jazyk (7.71 MB) | Stáhnout |
Školní poradci, poradny a SPC (20.27 MB) | Stáhnout |
Spolupráce rodiny a školy (8.64 MB) | Stáhnout |
Stáhnout vše jako archiv ZIP (202.11 MB) | Stáhnout |
Filipíny, Island, Finsko…Učitel biologie Daniel Pražák nasbíral zkušenosti po celém světě a teď je uplatňuje na pražské Základní škole Strossmayerovo náměstí. Vyptali jsme se ho na zahraniční zkušenosti i na metody získávání zpětné vazby od dětí. Poslechněte si, jak na to.
Daniel Pražák učí na základní škole v Praze biologii, je doktorandem v Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy, spoluzakladatelem iniciativy Otevřeno a autorem podcastu o vzdělávání Hovory z kabinetu. Ve své školní praxi se žáků rád ptá na jejich názor na výuku a bere ho vážně.
Redaktorka Adéla Pospíchalová se ho vyptala na zahraniční zkušenosti se „zlobivými“ třídami. Dozvíte se také o osvědčených aplikacích sbírání zpětné vazby od žáků Mentimeter a Unfold, které můžete použít ve svých hodinách.
Tip:
Unfold je osvědčený nástroj podložený výzkumem best practice. Díky dotazníku Unfold se můžete dozvědět přímo od žáků, kam dále posunout svoji práci, jakým směrem zaměřit další vzdělávání učitelů i jak žáci vnímají školní klima. Máte zájem vytvořit pro vaši školu dotazník na míru?
Kontakt:
Jan Juříček
učitel, zástupce ředitele pro pedagogiku na Základní škole Strossmayerovo náměstí
E-mail: jan.juricek@zsstross.cz
ČAPEK, ROBERT. (2017). Líný učitel. Jak učit dobře a efektivně. Praha: Nakladatelství Dr. Josef Raabe, s.r.o.
ČAPEK, ROBERT. (2018). Líný učitel. Cesta pedagogického hrdiny. Praha: Nakladatelství Dr. Josef Raabe, s.r.o.
WILIAM, D. A LEAHY, S. (2016). Zavádění formativního hodnocení: praktické techniky pro základní a střední školy. Praha: EDUkační LABoratoř, z.s.
STARÝ, K. A KOL. (2016). Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál.
Další inspiraci ohledně výuky v základních školách v zahraničí vám může přinést facebooková stránka Otevřeno.