Zdeňka Chocholoušková, Ivana Lichtenberková
Národní pedagogický institut České republiky, odbor Podpory žáků, oddělení Společného vzdělávání, Senovážné nám. 25, 110 00 Praha 1, zdenka.chocholouskova@npi.cz
Zastřešujícím tématem setkání byli Nadaní žáci v heterogenní třídě. V dopolední plenární části zazněly přednášky: Nadaní a primární prevence, Má AI potenciál pro nadané, nebo nadaní pro AI? či Portfolio nadaného žáka (prezentace jsou dostupné zde).
Odpoledne účastníci v šesti sekcích řešili klíčové momenty práce s nadanými žáky v pestré třídě: Nadání a primární prevence, Co se osvědčilo v praxi mateřských škol v oblasti podpory nadání, Pozor schod, Jak pracovat s portfoliem Europass?, AI a nadání ve škole a Argumentační esej jako gradovaná úloha a jako rozvoj digitálních kompetencí.
Po skončení jednání v sekcích proběhlo krátké shrnutí obsahu jednání s panelovou diskuzí.
Děkujeme všem za aktivní účast a těšíme se na další ročník 2025.
***
Zdeňka Chocholoušková je garantka podpory nadání NPI ČR. Zabývá se nastavením podpory nadání a péčí o nadané v NPI ČR.
Ivana Lichtenberková je odborná pracovnice NPI ČR. Zabývá se podporou nadání a péčí o nadané v NPI ČR a je Krajskou koordinátorkou podpory nadání ve Středočeském kraji.
V pondělí 16. června 2025 se na Masarykově univerzitě v Brně uskutečnila odborná konference „Učit se učit: Doučování jako cesta k efektivní učitelské praxi“, kterou společně uspořádal Národní pedagogický institut ČR a Masarykova univerzita. Hlavním tématem bylo začlenění doučování do vysokoškolských studijních programů učitelství a jeho přínos pro rozvoj profesních kompetencí budoucích pedagogů. Akce nabídla prostor pro sdílení zkušeností z vysokých škol, školních praxí i neziskového sektoru.