Příručka první pomoci pro práci s dětmi s NKS v předškolním věku

Příručka první pomoci pro práci s dětmi s NKS v předškolním věku

18.06.2024
Mgr. Renáta Vrbová, Ph.D.
Učitel/učitelka
Školní poradenský pracovník/ce
Zajímá Vás, co s dítětem v předškolním věku, které má problémy v komunikaci? Pak sáhněte po publikaci – metodice „Příručka první pomoci pro práci s dětmi s narušenou komunikační schopností (NKS) v předškolním věku" a dozvíte se vše potřebné jasně a stručně!
Obrázek článku

Foto zdroj: Canva

Publikace poskytuje předškolním pedagogům i rodičům praktická doporučení pro podporu dětí s narušenou komunikační schopností (NKS). Obsahuje informace o systému logopedické péče v ČR, popisuje nejčastější druhy NKS, jejich dopady na vzdělávání a přináší konkrétní příklady z praxe. Cílem je usnadnit pedagogům i rodičům práci s dětmi s vybranými potížemi, zlepšit jejich začlenění do kolektivu a podpořit rozvoj jejich komunikačních dovedností.

Materiál je navržen tak, aby předškolním pedagogům poskytl potřebné informace a nástroje pro inkluzivní vzdělávání dětí s NKS a je koncipován jako užitečný nástroj pro všechny, kteří se podílejí na jejich výchově a vzdělávání. Najdete zde konkrétní doporučení a strategie pro efektivní komunikaci a práci s dětmi s NKS, což přispívá k jejich lepšímu začlenění do kolektivu a rozvoji jejich komunikačních dovedností. Věnuje se narušenému a opožděnému vývoji řeči, vývojové dysfázii, vývojové poruše artikulace, vývojové neplynulosti, selektivnímu mutismu a vývojové verbální dyspraxii. Každá kapitola obsahuje také příklady z praxe, seznamy odborné literatury a praktické odkazy pro pedagogy i rodiče. Pomáhá pedagogům i rodičům lépe porozumět těmto poruchám a poskytuje jim praktické rady i postupy.

„Příručka první pomoci pro práci s dětmi s NKS v předškolním věku" od autorů Ivy Klugové, Jiřiny Jehličkové, Veroniky Včelíkové a Renaty Vrbové je právě takovou praktickou metodikou určenou pro pedagogy a rodiče předškolních dětí. Text vznikl na základě častých dotazů předškolních pedagogů a jejich potřeb pro práci s dětmi s NKS.

Autorky působí jako krajské koordinátorky logopedické péče ve školství při NPI ČR a svou mnohaletou praxi jako odbornice v tomto oboru nasbíraly v SPC i při výuce logopedických předmětů na univerzitách v ČR.  

Předkládaná publikace – metodika vychází v součinnosti s oddělením předškolního vzdělávání NPI ČR, které se podílelo na recenzi dokumentu a je tedy v souladu s požadavky na předškolní vzdělávání i v rámci revize RVP PV.

Publikace Příručka první pomoci pro práci s dětmi s NKS v předškolním věku ke stažení.


Mohlo by Vás zajímat

Nový nástroj pro řešení kázeňských problémů ve třídě: karty BEZRÁKOSKY

Na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity vznikl inovativní nástroj s názvem BEZRÁKOSKY, který pomáhá učitelům efektivně řešit kázeňské problémy a konflikty ve třídách.