🌟 Co v metodickém průvodci naleznete
Inovativní metodický průvodce reaguje na neustále se rozvíjející oblast speciální a inkluzivní pedagogiky. Cílem textu je seznámit čtenáře srozumitelnou formou s konceptem vědecky podložených přístupů skrze konkrétní příklady a jejich aplikaci v praxi. Metodika představuje šest klíčových přístupů pro efektivní práci s dětmi a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami: 1) posílení, 2) pobídka, 3) vizuální podpora, 4) sociální příběhy, 5) analýza úkolů a 6) technologicky podporovaná výuka a intervence. Publikace obsahuje příklady dobré praxe, jak efektivně pracovat a dosahovat vytyčených vzdělávacích cílů u dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
🔗 Zde si můžete přečíst Metodického průvodce ve vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
Metodický průvodce vznikl s využitím podpory zdrojů University of North Carolina, Autism Evidence-Based Practice Review Group a dalších renomovaných organizací. Publikace vznikla za finanční podpory programu Erasmus+ spolufinancovaném Evropskou unií.
Dne 24. listopadu se v Chebu uskutečnila odborná konference „Jedna lavice, různé příběhy“, zaměřená na problematiku desegregace ve vzdělávání. Jedním z klíčových témat byla definice anticikanismu jako souboru předsudečného chování, která navazuje na vymezení antisemitismu. Diskuze ukázala, že jde o komplexní problém vyžadující systémová řešení, která mohou přinést výrazně větší efekt než izolované lokální projekty.