Národní pedagogický institut ČR nabízí asistentům pedagoga širokou škálu vzdělávacích příležitostí, které posilují profesní jistotu i praktické dovednosti.
Na krajských pracovištích NPI ČR probíhá prezenční forma vzdělávání, zaměřená na aktuální potřeby praxe – například na roli asistenta při podpoře adaptace žáků v 1. ročníku.
Pro ty, kteří preferují flexibilní formu učení, jsou připraveny online webináře dostupné odkudkoli. Zájemci o systematičtější profesní rozvoj mohou využít také možnost absolvovat studium pedagogiky pro asistenty pedagoga, které otevírá nové perspektivy a rozšiřuje kvalifikaci v oboru.
Nejen pro asistenty, ale i pro učitele je určen webinář věnovaný efektivnímu využívání nástrojů NPI ČR pro práci s heterogenní třídou. Účastníci se seznámí s metodickou podporou, která jim pomůže při práci s různorodými kolektivy.
Segregace žáků z etnických a sociálně znevýhodněných minorit představuje problém v řadě zemí napříč evropským kontinentem. Výhodu této jinak smutné situace je to, že při hledání řešení segregace je možné inspirovat se i v jiných evropských zemích.