Foto zdroj: EIRAC
Školení se zaměřilo na integraci dějin Romů do národních vzdělávacích systémů a nabídlo široké spektrum inspirací:
Caroline Helene Martin, projektová manažerka společného programu EU a Rady Evropy RomaMemory, představila nástroje podporující doporučení Rady Evropy o začlenění dějin Romů do školních vzdělávacích programů.
Závěrečné slovo přednesla jménem Evropské komise Zuzana Dorazilová, zástupkyně vedoucího oddělení pro nediskriminaci, boj proti rasismu a koordinaci romské agendy na Generálním ředitelství pro spravedlnost a spotřebitele (DG JUST).
Součástí programu byla i návštěva bloku 13 v Auschwitz-Birkenau a účast na pietním aktu ke Dni památky romského holocaustu, na kterém se svým projevem vystoupila i vládní zmocněnkyně pro záležitosti romské menšiny Lucie Fuková. Pietní akt společně organizovaly Sdružení Romů v Polsku a Ústřední rada německých Sintů a Romů. Účastníci se rovněž zapojili do setkání romské mládeže s pamětníky holocaustu v rámci mezinárodní události „Dikh He Na Bister“, pořádané sítí ternYpe – International Roma Youth Network.
Školení pořádalo ERIAC ve spolupráci s Radou Evropy, v rámci společného programu EU a Rady Evropy na podporu připomínání a vzdělávání o romském holocaustu (JP Roma Memory).
Bližší info i další fotografie najdete na Facebookové stránce EIRAC.
E-learningový kurz vytvořený v rámci Oddělení poradenství v Národním pedagogickém institutu byl oceněn za kvalitu vzdělávání a inovativní přístup. Ocenění potvrzuje, že kurz splňuje vysoké mezinárodní standardy v designu i odbornosti. Zároveň reflektuje pečlivý, rok trvající vývojový proces založený na spolupráci expertů.
Česká školní inspekce zveřejnila tematickou zprávu zaměřenou na kooperaci pedagogů při řízení výuky na základních školách. Výsledky více než 13 000 hospitací ze 660 škol ukazují, že efektivní spolupráce mezi pedagogy a asistenty pedagoga může významně přispět ke kvalitě výuky, zejména pokud je založena na společném plánování, vyjasnění rolí a podpoře ze strany vedení školy.
Desítky škol po celé republice v posledních třech letech realizovaly pro své žáky snídaňové kluby. Tato aktivita mohla většinou probíhat díky projektu Podpora rovných příležitostí. Protože projekt ale končí, školy nyní hledají cesty, jak snídaňové kluby udržet i do budoucna.