Zdroj: Canva
1. – 3. července 2025 | Vlašim
Národní pedagogický institut zve vyučující na prezenční DIGI Letní školu II, která se uskuteční ve Vlašimi. Třídenní vzdělávací setkání je určeno především vyučujícím žáků a žákyní se speciálními vzdělávacími potřebami – a to jak ve třídách zřízených dle § 16 odst. 9 školského zákona, tak v běžných školách.
Letní škola nabídne rozšířené výukové moduly, které se zaměřují na zavádění nové informatiky a cílený rozvoj digitálních kompetencí u žactva s přiznanými podpůrnými opatřeními. Účastníci se mohou těšit na množství praktických ukázek, tipů a metodických inspirací, které lze snadno přenést do vlastní výuky.
Program je veden týmem zkušených lektorů NPI, kteří se dlouhodobě věnují online i prezenčnímu vzdělávání vyučujících v oblasti speciální pedagogiky a využití digitálních technologií ve výuce. V rámci workshopů si účastníci vyzkouší osvědčené pedagogické přístupy, práci s digitálními učebními pomůckami i kompenzačními nástroji. Chybět nebudou ani ukázky možností využití umělé inteligence (AI) ve vzdělávání.
Součástí setkání bude také prostor pro sdílení zkušeností, diskusi a budování profesních kontaktů v atmosféře vzájemného respektu a podpory.
Výuka nové informatiky u žactva s mentálním postižením
Rozvoj digitálních kompetencí u žactva s různými typy znevýhodnění
Inovace a nové přístupy v oblasti digitálního vzdělávání
Práce s digitálními učebními pomůckami a kompenzačními nástroji
Možnosti využití AI ve výuce žactva se SVP
Srdečně vás zveme k účasti na letní škole. Přidejte se k nám a společně prozkoumejme nové možnosti výuky informatiky a rozvoje digitálních kompetencí u žactva s podpůrnými opatřeními.
👉 Přihlásit se můžete zde
Česká školní inspekce zveřejnila tematickou zprávu zaměřenou na kooperaci pedagogů při řízení výuky na základních školách. Výsledky více než 13 000 hospitací ze 660 škol ukazují, že efektivní spolupráce mezi pedagogy a asistenty pedagoga může významně přispět ke kvalitě výuky, zejména pokud je založena na společném plánování, vyjasnění rolí a podpoře ze strany vedení školy.