jak školy identifikují žáky se sociálním znevýhodněním a jaké zkušenosti přináší využití metodiky PROP;
definici sociální role školy včetně podrobného vymezení;
jakým způsobem by mohlo být systémově zajištěno spravedlivější financování podpory žáků – zejména prostřednictvím tzv. indexovaného financování.
Setkání proběhlo v otevřené a vstřícné atmosféře. Zástupci NPI ČR představili účastníkům akce některé dílčí výstupy projektu PROP, které jsou zaměřeny na oblast sociální role školy a na podporu žáků se sociálním znevýhodněním. Účastníci poskytli věcné a podnětné připomínky k představeným výstupům a ocenili možnost využít některé z prezentovaných materiálů i ve své vlastní praxi – jako doplnění či rozšíření svých současných přístupů. Velkým přínosem bylo i to, že jsme měli možnost porovnat a vzájemně přibližovat naše východiska, a sdílet pohledy napříč různými organizacemi.
Diskuze se mimo jiné dotkla i výzev, které návrh indexovaného financování přináší, včetně potřeby korekčních mechanismů. Zazněla zároveň ochota a zájem ve spolupráci pokračovat – a v budoucnu se detailněji věnovat konkrétním otázkám, například právě propojení metodiky identifikace žáků se sociálním znevýhodněním s návrhem systémových opatření.
Dlouhodobě usilujeme o neustálé zvyšování kvality vzdělávání v Olomouci. Klíčovým prvkem této snahy je naše aktivní spolupráce se statutárním městem Olomouc.
Město Teplice ve spolupráci s klíčovými aktéry z oblasti vzdělávání zakládá pracovní skupinu pro přípravu Strategického plánu vzdělávání. Cílem je vytvořit společnou vizi a konkrétní kroky pro kvalitní, dostupné a inkluzivní vzdělávání.
Dne 15. 4. 2025 proběhlo v prostorách MŠMT třetí jednání Platformy podpory nadání. Byla diskutována aktuální témata v podpoře nadání. Prezentovány příklady dobré praxe práce s nadanými ve školách.