jak školy identifikují žáky se sociálním znevýhodněním a jaké zkušenosti přináší využití metodiky PROP;
definici sociální role školy včetně podrobného vymezení;
jakým způsobem by mohlo být systémově zajištěno spravedlivější financování podpory žáků – zejména prostřednictvím tzv. indexovaného financování.
Setkání proběhlo v otevřené a vstřícné atmosféře. Zástupci NPI ČR představili účastníkům akce některé dílčí výstupy projektu PROP, které jsou zaměřeny na oblast sociální role školy a na podporu žáků se sociálním znevýhodněním. Účastníci poskytli věcné a podnětné připomínky k představeným výstupům a ocenili možnost využít některé z prezentovaných materiálů i ve své vlastní praxi – jako doplnění či rozšíření svých současných přístupů. Velkým přínosem bylo i to, že jsme měli možnost porovnat a vzájemně přibližovat naše východiska a sdílet pohledy napříč různými organizacemi.
Diskuze se mimo jiné dotkla i výzev, které návrh indexovaného financování přináší, včetně potřeby korekčních mechanismů. Zazněla zároveň ochota a zájem ve spolupráci pokračovat – a v budoucnu se detailněji věnovat konkrétním otázkám, například právě propojení metodiky identifikace žáků se sociálním znevýhodněním s návrhem systémových opatření.
Formou kreativní soutěže se snažíme žákům ZŠ přiblížit jinak těžko uchopitelná témata spojená s udržitelností a cirkulární ekonomikou. Soutěž motivuje žáky k tvorbě projektů zaměřených na ekologii, opětovné využívání materiálů a snižování odpadu. Dlouhodobě podporuje školy, učitele a žáky a zvyšuje povědomí o cirkulární ekonomice. Soutěž je ideální možností pro zpestření výuky na základních a středních školách. Věří, že odpad může být zároveň zdroj. Dokažme společnými silami, že nám naše životní prostředí není lhostejné.