Cena pro pedagogy

Cena pro pedagogy

24.04.2025
Učitel/učitelka
Ředitel/ředitelka
Asistent/ka pedagoga
Stipendijní akademie uměleckého vzdělávání MenART přijímá nominace na Cenu MenART pro výjimečné pedagogy základních uměleckých škol. Ocenění je určeno pedagogům, kteří svou prací a osobním nasazením výrazně přispívají k rozvoji talentovaných dětí a mládeže v oblasti hudby, výtvarného umění, tance či divadla.​ Roční stipendijní program MenART pracuje s trojicí mentor – student – pedagog.
Obrázek článku

Právě roli pedagogů MenART dlouhodobě vyzdvihuje i v rámci svého motta: Za každým úspěšným umělcem stojí minimálně jeden osvícený pedagog.

Nominace výjimečných pedagogů základních uměleckých škol na Cenu MenART jsou přijímány do 30. 4. 2025. Nominace může podat kdokoliv – kolegové, rodiče, žáci i široká veřejnost prostřednictvím online formuláře na tomto odkazu.

„Cenu MenART pro výjimečného pedagoga ZUŠ předáváme v rámci slavnostního zahájení nového ročníku Akademie MenART v srpnu v olomoucké Redutě za účasti mentorů a dalších významných osobností. Cílem je upozornit na výjimečnou práci pedagogů, které jsme měli tu čest potkat a kteří svou práci vnímají jako poslání, a sdílet jejich pedagogický přístup. Inspirují své žáky a často jim otevírají svět umění pro další životní cestu,“ říká Dana Syrová, zakladatelka a ředitelka Stipendijní akademie MenART. Cena, kterou ocenění získají, zahrnuje finanční odměnu ve výši 25 tisíc Kč poskytovanou patronem akademie MenART RSJ Investments a trofej symbolizující knihu – světlonoše.

Za dosavadních sedm ročníků prošlo MenARTem 556 pedagogů z 425 základních uměleckých škol z celé České republiky.

Mohlo by Vás zajímat

3. jednání Platformy podpory nadání MŠMT a NPI

Dne 15. 4. 2025 proběhlo v prostorách MŠMT třetí jednání Platformy podpory nadání. Byla diskutována aktuální témata v podpoře nadání. Prezentovány příklady dobré praxe práce s nadanými ve školách.

Pozvánka na kulatý stůl NPI: Modely bezplatné jazykové přípravy žáků s OMJ

Zveme vás na online kulatý stůl k tématu podpory žáků s odlišným mateřským jazykem, který pořádá NPI.

Jak zapojit romské lídry a lídryně do řešení desegregace ve vzdělávání? Inspiraci přináší Awen Amenca

V Olomouci, Přerově i Valašském Meziříčí žije řada aktivních Romů a Romek, kteří se chtějí podílet na zlepšování vzdělávacích podmínek pro své děti. Jak je ale efektivně zapojit do řešení segregace ve školství? Odpovědi přináší ostravská organizace Awen Amenca, která má s tímto tématem bohaté zkušenosti.