logo

Cena pro pedagogy

24.04.2025
Učitel/učitelka
Ředitel/ředitelka
Asistent/ka pedagoga
Stipendijní akademie uměleckého vzdělávání MenART přijímá nominace na Cenu MenART pro výjimečné pedagogy základních uměleckých škol. Ocenění je určeno pedagogům, kteří svou prací a osobním nasazením výrazně přispívají k rozvoji talentovaných dětí a mládeže v oblasti hudby, výtvarného umění, tance či divadla.​ Roční stipendijní program MenART pracuje s trojicí mentor – student – pedagog.
Obrázek článku

Právě roli pedagogů MenART dlouhodobě vyzdvihuje i v rámci svého motta: Za každým úspěšným umělcem stojí minimálně jeden osvícený pedagog.

Nominace výjimečných pedagogů základních uměleckých škol na Cenu MenART jsou přijímány do 30. 4. 2025. Nominace může podat kdokoliv – kolegové, rodiče, žáci i široká veřejnost prostřednictvím online formuláře na tomto odkazu.

„Cenu MenART pro výjimečného pedagoga ZUŠ předáváme v rámci slavnostního zahájení nového ročníku Akademie MenART v srpnu v olomoucké Redutě za účasti mentorů a dalších významných osobností. Cílem je upozornit na výjimečnou práci pedagogů, které jsme měli tu čest potkat a kteří svou práci vnímají jako poslání, a sdílet jejich pedagogický přístup. Inspirují své žáky a často jim otevírají svět umění pro další životní cestu,“ říká Dana Syrová, zakladatelka a ředitelka Stipendijní akademie MenART. Cena, kterou ocenění získají, zahrnuje finanční odměnu ve výši 25 tisíc Kč poskytovanou patronem akademie MenART RSJ Investments a trofej symbolizující knihu – světlonoše.

Za dosavadních sedm ročníků prošlo MenARTem 556 pedagogů z 425 základních uměleckých škol z celé České republiky.

Mohlo by Vás zajímat

Jak se učíme učit: Ohlédnutí za konferencí o doučování a učitelské praxi

V pondělí 16. června 2025 se na Masarykově univerzitě v Brně uskutečnila odborná konference „Učit se učit: Doučování jako cesta k efektivní učitelské praxi“, kterou společně uspořádal Národní pedagogický institut ČR a Masarykova univerzita. Hlavním tématem bylo začlenění doučování do vysokoškolských studijních programů učitelství a jeho přínos pro rozvoj profesních kompetencí budoucích pedagogů. Akce nabídla prostor pro sdílení zkušeností z vysokých škol, školních praxí i neziskového sektoru.