Mezi vystupujícími byli:
za NPI – PhDr. Renata Votavová a Mgr. Markéta Zemanová
za MŠMT – PaedDr. Michal Černý a Mgr. Ivana Blažková
za metodický tým pro revizi – prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., PaedDr. Pavlína Baslerová, Ph.D., a PaedDr. Petr Hanák, Ph.D.
Revize Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy speciální reaguje na proměňující se svět 21. století. Cílem je modernizovat vzdělávací obsah pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Navrhované změny kurikula navazují na aktualizovanou podobu Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy (RVP ZV) a jsou v souladu s cíli státní vzdělávací politiky Strategie 2030+. Veřejná konzultace probíhala do 31. března 2025. Všechny zainteresované osoby, včetně vyučujících, rodičů a odborníků i odbornic v dané oblasti, měly možnost vyjádřit se k navrhované změně kurikula. Aktuálně budou tyto připomínky vypořádány, veškeré informace o postupu účasti naleznete na našich webových stránkách.
Jak učit dějepis tak, aby žáci skutečně přemýšleli, objevovali a pracovali jako malí historici? V reportáži z chrudimské základní školy se představuje učitel Roman Anýž, který dlouhodobě uplatňuje badatelsky orientovanou výuku. Jeho přístup staví žáky do aktivní role a může být inspirací pro každého, kdo hledá nové cesty ve výuce.