logo

Kulatý stůl k návrhu revize RVP pro základní školy speciální

31.03.2025
Učitel/učitelka
Ředitel/ředitelka
Školní poradenský pracovník/ce
Asistent/ka pedagoga
Ve čtvrtek 13. března 2025 se uskutečnil kulatý stůl zaměřený na návrh revidovaného Rámcového vzdělávacího programu základní školy speciální (RVP ZŠS). Během setkání byly prezentovány připravované změny v kurikulu a účastníci měli možnost prostřednictvím chatu klást otázky týkající se navrhovaných úprav.
Obrázek článku

Mezi vystupujícími byli:

  • za NPI – PhDr. Renata Votavová a Mgr. Markéta Zemanová

  • za MŠMT – PaedDr. Michal Černý a Mgr. Ivana Blažková

  • za metodický tým pro revizi – prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., PaedDr. Pavlína Baslerová, Ph.D., a PaedDr. Petr Hanák, Ph.D.

Revize Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy speciální reaguje na proměňující se svět 21. století. Cílem je modernizovat vzdělávací obsah pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Navrhované změny kurikula navazují na aktualizovanou podobu Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy (RVP ZV) a jsou v souladu s cíli státní vzdělávací politiky Strategie 2030+. Veřejná konzultace probíhala do 31. března 2025. Všechny zainteresované osoby, včetně vyučujících, rodičů a odborníků i odbornic v dané oblasti, měly možnost vyjádřit se k navrhované změně kurikula. Aktuálně budou tyto připomínky vypořádány, veškeré informace o postupu účasti naleznete na našich webových stránkách.



Mohlo by Vás zajímat

DIGI Letní škola II: informatika a digitální kompetence pro žáky s podpůrnými opatřeními

Zveme vás na třídenní vzdělávací setkání vyučujících, speciálních pedagogů a dalších odborníků, kteří chtějí rozvíjet digitální kompetence svých žáků a žákyní s přiznanými podpůrnými opatřeními. DIGI Letní škola II, pořádaná NPI, nabídne praktické workshopy, sdílení zkušeností a inspiraci k využívání moderních technologií a kompenzačních pomůcek ve výuce nové informatiky. Těšit se můžete na přátelské prostředí, profesionální lektory a bohatý program plný inovací.