Materiál obsahuje konkrétní návrhy zadání, texty a otázky pro práci s textem pro 5 základních oborových odvětví (členění vyplývá z oborů vzdělání uvedených v nařízení vlády č. 211/2010 Sb., nařízení vlády o soustavě oborů vzdělání v základním, středním a vyšším odborném vzdělávání).
V materiálu je i vysvětlení toho, proč obsahuje navržené úlohy, a zároveň předkládá způsob hodnocení úloh.
Materiál je velmi praktický, školy si ho mohou rovnou vytisknout a začít používat. Obsahuje část veřejnou, která pracuje s veřejným vzorem a stanovuje základní rámec rozhovoru. Dále je k dispozici pro střední školy neveřejná část, která je zpřístupněna středním školám v systému CERTIS.
Rozhovor veřejný vzor_2024–2025
Mapa spádovosti je novým nástrojem, který umožňuje snadno a rychle zjistit spádovou školu podle konkrétní adresy, nebo přehledně zobrazit rozdělení spádových oblastí jednotlivých škol ve městech. Tato interaktivní mapa přináší užitečné informace nejen rodičům, ale také zřizovatelům škol, ředitelům a odborníkům na vzdělávání.
Praha, 19. listopadu 2024 – Sociální role školy byla hlavním tématem druhého ročníku celostátního „peer to peer“ setkání vedení škol, které pod názvem „PROPojení ředitelů“ organizoval Národní pedagogický institut ČR (NPI). Setkání se zúčastnilo 450 zástupců vedení ze škol ze sociálně znevýhodněných oblastí, zapojených do projektu Podpora rovných příležitostí (PROP), který NPI zastřešuje.