logo
Přehled podtémat

Kalendář akcí

4 Výsledky
Kulturní akce

Za hezkého počasí i v dešti lze podnikat únikové hry.

Spolupracujeme, přemýšlíme, jsme všímaví a bdělí a snad to dobře dopadne...

Nadané dítě má náměty k přemýšlení, zažíje společné dobrodružství a třeba ho to bude motivovat i k vymýšlení vlastní únikovky.

Únikové hry a výpravy v Pardubickém kraji

Pardubice
ExitRoom Pardubice
Web: https://exitroom.cz/
Nabízí několik tematických únikových her vhodných i pro teenagery, například „Labyrint“, „Vězení“ a další. Délka her cca 60 minut. Věk od 12 let s doprovodem.

Quest Pardubice – Městská hra
Web: https://www.questpardubice.cz/
Venkovní dobrodružná hra po centru Pardubic, vhodná pro rodiny s dětmi od 8 let. Interaktivní trasa s úkoly a hádankami.

Litomyšl – Únikovky Litomyšl
Web: https://www.unikovkylitomysl.cz
Rezervace a podrobnosti: dostupné přímo na webu.

Leonardova pracovna – indoor, cca 60 minut, doporučeno od 10 let.
Magická laboratoř – indoor, cca 60 minut, od 10 let.
Tajemství templářů – venkovní trasa (~1,5 hod, 2,5 km), od 10 let.

Sgrafíkova cesta – rodinná hra v okolí zámku Litomyšl
Více na: https://www.zamecke-navrsi.cz/cs/m-1139-sgrafikova-cesta
Venkovní interaktivní hra pro rodiny s dětmi – s mapou, úkoly a malovaným průvodcem.

Sezemice (okres Pardubice) – Escape Hradubice
Konkrétní hra: https://www.escapehradubice.cz/unikova-hra-chernobyl
Chernobyl – indoor, doporučeno od 15 let (mladší teen s doprovodem možný), délka 60 minut.

Moravská Třebová – Útěk z alchymistické laboratoře
Web: https://www.moravskatrebova.cz/turista/unikova-hra-alchymista
Indoor hra pro 2–5 osob, doporučeno od 12 let (mladší děti jen s doprovodem), délka cca 60 minut. Hra je umístěna v areálu městského muzea.

1.7.2025-31.8.2025
Prezenčně
Pardubický kraj
Webinář

Nadaný žák ve třídě: Tipy a inspirace pro učitele 1. stupně ZŠ

Webinář povede zkušená lektorka a učitelka 1. stupně ZŠ paní Mgr. Jana Rohová. 

Co se v rámci semináře dozvíte:
1. Jak ve třídě rozpoznat, že žák potřebuje ve výuce větší podporu ze strany pedagoga
2. Tipy a inspirace do výuky, které zaujmou nadané děti
3. Co jsou Kluby nadaných dětí a jak fungují
4. Učebnice Nadaný žák na 1. stupni ZŠ (nakladatelství Raabe) – praktické ukázky
5. Online kurz Raabe Akademie: Nadaný žák na 1. stupni ZŠ – praktické ukázky
6. Prostor pro vaše otázky a diskuzi

Pro koho je webinář doporučen:
Webinář je určen především pedagogům 1. stupně ZŠ, asistentům pedagoga ZŠ, studentům učitelství 1. stupně ZŠ. Webinář je také vhodný i pro rodiče dětí s nadáním.

Možnost přihlášení: https://us06web.zoom.us/webinar/register/WN_RCt-XrVNR4Wqf1pgUJ4IUA#/registration

22-22.9.2025
Online
Jihočeský kraj
Seminář

Práce s nadanými a mimořádně nadanými žáky

Seminář na téma práce s nadanými a mimořádně nadanými žáky je koncipován tak, aby poskytl učitelům komplexní vhled do problematiky a připravil je na efektivní podporu a vedení těchto žáků na základní škole. Obsah semináře je koncipován na 8 vyučovacích hodin a zahrnuje následující témata:

Úvod do problematiky nadání (1. hodina). První hodina semináře je věnována teoretickému vymezení problematiky nadání (mimořádného nadání). Učitelé se seznámí s definicemi a vymezením pojmů nadání, talent, vlohy a inteligence. Bude představen koncept vícečetné inteligence. 

Socio-emoční a psychologické aspekty nadaných žáků (2. hodina). Druhá hodina bude zaměřena na vývojové a psychologické aspekty nadaných žáků. Učitelé se dozvědí o charakteristických rysech nadaných žáků a o jejich možnostech seberegulace. Důležitým tématem bude prevence nevhodného nálepkování nadaných žáků a pochopení související s dvojí výjimečnosti v pedagogicko-psychologické praxi.

Nominace, identifikace a diagnostika nadaných žáků (3. hodina). Třetí hodina je zacílena na legislativní ukotvení vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných žáků v českém vzdělávacím systému a na praktické užití navržených podpůrných opatření. Učitelé se seznámí s metodami identifikace nadaných a mimořádně nadaných žáků a možnostmi pedagogické diagnostiky nadání. Důležitou součástí této části bude také vymezení spolupráce s školským poradenským pracovištěm. Dále bude blíže popsán model spolupráce PPP, testování žáků a tvorba IVP pro práci s nadaným žákem. Učitelé se seznámí také s možnostmi diagnostiky a testování nadaných žáků prostřednictvím Mensa Česko.

Individualizace výuky pro nadané žáky (4. hodina). Čtvrtá hodina se zabývá strategiemi diferenciace výuky pro nadané žáky a spolupráce s dalšími institucemi. Učitelé se dozvědí o možnostech financování podpory nadaných žáků a o organizaci dalších podpůrných programů pro nadané žáky. Představeny budou konkrétní příklady dobré praxe

Spolupráce pedagoga, ŠPP a ŠPZ (5. hodina). Pátá hodina se bude zabývat spoluprací pedagoga, pracovníků školského poradenského pracoviště a pracovníků školského poradenského zařízení. Budou představeny příklady tvorby PLPP pro první stupeň podpory a IVP pro další stupně podpory vyplývající z doporučení ŠPZ. 

Spolupráce pedagoga s rodiči nadaného žáka (6. hodina).  Šestá hodina semináře se bude věnovat klíčovému aspektu práce s nadanými žáky v kontextu spolupráce pedagoga s rodiči. Tato spolupráce má zásadní význam pro úspěšnou podporu a rozvoj nadaných žáků ve školním prostředí a zahrnuje schopnost poskytovat rodičům pravidelnou zpětnou vazbu ohledně pokroku a potřeb nadaného žáka. 

Programy pro nadané a mimořádně nadané žáky (7. hodina). Sedmá hodina, bude věnována formálním a neformálním programům pro nadané žáky např. fungování klubu nadaných žáků při ZŠ. Učitelé budou seznámeni s možností realizace výběrových tříd, nabídek neziskových organizací i soukromých institucí.

Praktické příklady a cvičení (8. hodina). Závěrečná hodina bude praktickou částí semináře, kde budou učitelé seznámeni s příklady vyučovacích metod a organizačních forem pro podporu nadaných žáků v rámci svých předmětových oblastí. Budou představeny publikace, které se věnují nadaným žákům. Dále budou specifikovány pomůcky, konkrétní činnosti a nápady pro práci s nadanými žáky ve výuce.  

Učitelé budou diskutovat o příkladech dobré praxe pro rozvoj nadaného žáka ve vzdělávání a budou plánovat vlastní přístup k nadaným žákům s ohledem na jejich předmětové zaměření.

Tímto seminářem budou učitelé vybaveni nezbytnými znalostmi a dovednostmi pro efektivní podporu a vedení nadaných žáků ve škole, a to v souladu s aktuálními pedagogickými a psychologickými poznatky a legislativou v oblasti vzdělávání nadaných žáků.

1-1.10.2025
Prezenčně
Jihočeský kraj
Konference

Konference Vzdělání pro budoucnost Prostějov 2025

Dovolte, abychom Vás srdečně pozvali na regionální konferenci Vzdělání pro budoucnost, kterou pro Vás společně připravují Svět vzdělání, Mensa Česko a Národní pedagogický institut.

📅 Termín: 6. listopadu 2025, 9:00–17:15
 📍 Místo: Národní dům, Vojáčkovo nám. 1, Prostějov
 🎯 Téma: Rozvoj nadání 

Čeká Vás pestrý program plný inspirace – přednášky, workshopy i ukázkové hodiny zaměřené na podporu nadaných dětí v mateřských i základních školách. Těšit se můžete například na:

  • Tomáše Blumensteina (rozvoj divergentního myšlení),

  • Lucii Měchurovou (NTC metoda),

  • Helenu Zítkovou (smysluplné hodnocení),

  • iSophi (nástroj pro identifikaci nadání),

  • a řadu dalších odborníků z praxe.

Registrace je již otevřena – počet míst je omezen!


Registrace: deti.mensa.cz 

Vstupenky a obědy: eshop.svetvzdelani.cz/konferencepv2025

Dotazy a komunikaci směřujte na: jana.pryclova@npi.cz

Těšíme se na setkání s Vámi a na společnou inspiraci pro práci s nadanými žáky.

6-6.11.2025
Prezenčně
Olomoucký kraj
Zpět na začátek