logo
logo
Plán pedagogické podpory pro předškoláky s obtížemi ve výslovnosti

Plán pedagogické podpory pro předškoláky s obtížemi ve výslovnosti

31.03.2020
Irena Cakirpaloglu, NPI ČR
Učitel/učitelka
Školní poradenský pracovník/ce
Máme pro vás vzor plánu pedagogické podpory (PLPP), který uplatníte u předškolních dětí. S vaší laskavou pomocí lépe zvládnou potíže s komunikací nebo výslovností. (Ilustrační foto | FOTO: APIV B)
Obrázek článku
Strana 1 (1/5)
Strana 1
Strana 2
Strana 3
Strana 4
Stažení formuláře

Mirka

Nedostatečná komunikace, nesrozumitelná výslovnost, nemá znalosti přiměřené věku 

(dívka je v předškolním věku)

Potíže s výslovností některých hlásek. Potíže při reprodukci příběhu, básně, písně. Komunikace s dětmi bez problémů, s učitelkami omezená. Dívka navštěvuje logopedii. V hrubé motorice je nadaná, v sebeobsluze je samostatná. Lateralita je nevyhraněná. Spolupráce s dětmi je dobrá, je nekonfliktní, přátelská. 

Při samostatné práci je nejistá, potřebuje dopomoc a vysvětlení učitelky, zejména při řešení úloh v rámci předmatematické nebo předčtenářské gramotnosti. 

  • rozvoj komunikace dítěte s učitelkou
  • rozvoj slovní zásoby, gramatická správnost řeči
  • procvičování jemné motoriky
  • rozvoj logického myšlení
  • poskytnout dítěti dostatek času na dokončení činnosti a hry
  • činnosti na rozvoj jemné motoriky: pracovní listy, grafomotorické listy, navlékání korálků, mačkání, trhání, lepení papíru, kreslení a malování na větším formátu s postupným zmenšováním, namotávání klubíčka vlny
  • činnosti na rozvoj řeči: vyprávění pohádek za pomoci obrázků, řazení obrázků dle logické časové linie, rozlišování tónů a zvuků, přiřazování, zařazení didaktických her se zaměřením na rozvoj sluchu, nácvik písní, básní, rozhovor nad knihou a obrazovým materiálem, zobecňování pojmů, nadřazené a podřazené pojmy, jazykové hry, „slovní fotbal“, popis věcí kolem sebe, nedokončené příběhy
  • činnosti na rozvoj paměti: písně, básně, pexeso, Kimova hra
  • činnosti na rozvoj logického myšlení: logické hry, Logico, skládanky, pexeso, puzzle, stavebnice
  • Individuální činnosti – ráno, odpoledne
  • práce ve skupině – skupinové hry a úkoly
  • ústní hodnocení po skončení aktivit, pochvala, motivace k dalšímu učení, hodnocení prostřednictvím smajlíků nebo samolepek 
  • písemné hodnocení – 1x za měsíc v rámci pedagogické diagnostiky
  • sebehodnocení – zhodnocení provedených činností

Logico, obrazové materiály a encyklopedie, dětské časopisy, společenské hry pro děti, stavebnice, lego, pexeso, puzzle, pracovní a grafomotorické listy, korálky, modelovací prostředky

Jednotný přístup všech učitelek

Pravidelná konzultace s rodiči, sjednocená pravidla motivace a práce s dítětem, zapůjčení pracovních listů k nácviku dílčích funkcí i doma

ne

Během poskytování PLPP se zlepšila komunikace mezi dívkou a učitelkami, dívka více komunikuje, je schopná odpovídat na otevřené otázky, pravidelná práce v dílčích oblastech vedla k částečnému zlepšení. Přestože dívka stále potřebuje rozvoj dílčích oblastí, rodiče trvají na tom, aby dívka šla do 1. třídy ZŠ.

Vygenerovat editovatelné PDF

Mohlo by Vás zajímat

Další zajímavé odkazy a materiály

Na závěr seriálu o podpoře žáků s NKS vám na následujících řádcích nabízíme několik tipů na další dostupné zdroje k tématu. Věříme, že seznam může posloužit pro hlubší seznámení s tématem, případně k navedení na další zdroje.

Zobrazit další články