logo
logo
MenART

MenART

29.08.2024
Ředitel/ředitelka
Asistent/ka pedagoga
Rodiče
Žáci a studenti
Cena pro výjimečného pedagoga ZUŠ
Obrázek článku

Ocenění za mimořádný přístup při výchově generace mladých umělců letos u příležitosti slavnostního zahájení 7. ročníku Akademie MenART obdrželi dva pedagogové. Hana Švajdová ze ZUŠ Žerotín Olomouc a Marie Karenová ze ZUŠ Králíky byly oceněny za svou dlouholetou a inspirativní práci s mladými talenty. 

Letos byla poprvé udělena Cenu MenART pro výjimečného pedagoga ZUŠ. Cílem je ocenit ty, kteří hrají klíčovou roli v rozvoji mladých talentů. Akademie MenART si od začátku klade za cíl zdůrazňovat význam pedagogů, kteří svou práci vnímají jako poslání a dokáží rozpoznat a podpořit talent. Koneckonců i jejich motto zní, že za každým úspěšným umělcem stojí osvícený pedagog. Během šesti let prošlo jejich programy přes 550 pedagogů z celé ČR, kteří opakovaně dosahují skvělých výsledků. Letos byla oceněna Hana Švajdová ze ZUŠ Žerotín Olomouc a Marie Karenová ze ZUŠ Králíky, které opakovaně dosahují se svými žáky skvělých výsledků. Doporučujeme rozhovor s oceněnými. Slavnostní večer se uskutečnil pod záštitou ministra školství Mikuláše Beka, ministra kultury Martina Baxy a proděkanky Pedagogické fakulty UP Petry Šobáňové.
Hana Švajdová: „V hodinách dávám důraz na partnerství, baví mě postupné objevování a formování jednotlivých osobností tak, aby se mohly čelem postavit všem životním výzvám.“
Marie Karenová: „Talent chápu jako potřebu tvořit navzdory názorům okolí. Žákům vysvětluji, co všechno jim znalost umění může do života přinést. Největším motorem je pro mě poznání, že umění je jedním z prostředků vzájemného setkávání a poznávání se. Mít možnost a sílu předat tuto myšlenku svým žákům vnímám jako své poslání."


Mohlo by Vás zajímat

Pozvánka na podzimní prezenční semináře v Olomouci k tématu práce s heterogenní třídou

Národní pedagogický institut České republiky připravil i na podzimní měsíce pro pedagogy odborné semináře zaměřené na efektivitu práce v heterogenních třídách. Tato příležitost nabízí nejen vyučujícím, ale i asistentům a asistentkám pedagoga či vedoucím pracovníkům prohloubení znalostí a dovedností v oblasti plánování, průběhu a vyhodnocování vzdělávacího procesu v heterogenních třídních kolektivech.

Školení pro pedagogy: Jak efektivně podpořit žáky s vývojovou dysfázií

V dnešní dynamicky se měnící školní praxi čelí pedagogové stále častěji výzvám spojeným s podporou žáků s narušenou komunikační schopností. Jedním z nejzávažnějších typů tohoto narušení je vývojová dysfázie, která výrazně ovlivňuje nejen schopnost žáků komunikovat, ale i jejich celkové školní výsledky. Chcete-li být lépe připraveni na práci s těmito žáky a poskytnout jim kvalitní podporu, neměli byste si nechat ujít prezenční vzdělávání lektorky PaedDr. Blanky Housarové, Ph.D.