Dozvíte se například:
Jak školy identifikují a podporují děti, které mají slabší startovní čáru.
Jak může tandemová výuka nebo doučování zacílené na potřeby konkrétních žáků pomoci vyrovnat vzdělávací šance.
Co přináší projekt Podpora rovných příležitostí a jaké nástroje školám nabízí.
Jak o tématu mluvit se zřizovateli, partnery i rodiči.
Časopis ukazuje, že téma rovných příležitostí není jen o finanční či materiální pomoci, ale především o vztazích, očekáváních a společném úsilí o spravedlivější školu pro všechny.
Celé číslo ke stažení najdete zde: PDF ke stažení
Národní pedagogický institut a Masarykova univerzita Vás srdečně zvou na jedinečnou konferenci zaměřenou na téma doučování a jeho význam v kontextu vysokoškolské přípravy budoucích pedagogických pracovníků.
Mezinárodní vzdělávací centrum GEMS vydalo díky mezinárodnímu projektu HUMANITY dvojdílnou publikaci o emoční inteligenci. V prostorách Národního pedagogického institutu České republiky proběhla 23. května 2025 závěrečná konference s představením e-knihy. Její prezentace potvrdila, že téma emocí a komunikace mladé lidi zajímá a mají vůli se dozvědět víc.
V těchto dnech navštívila skupina kolegů z projektu Podpora rovných příležitostí obec Jůhvi a místní základní školu (Jõhvi Põhikool) v Estonsku. Cílem jejich návštěvy bylo seznámit se s postupy podpory mladých lidí se sociálním znevýhodněním a sociální podporou.