1. Podpora rozvoje jemné motoriky
- trhání papíru na malé kousky, trhání podle předkreslené čáry
- mačkání papíru do malých kuliček, v dlani, v prstech
- skládání papíru, stříhání papíru
- modelování z plastelíny
- navlékání korálků, těstovin, papírových ruliček
- vkládání do lahviček, nádob
- stavění z kostek a konstruování ze stavebnic
- rozvoj manipulačních činností s hračkami, předměty denní potřeby (hrníček, příbor, hřeben, kartáček na zuby)
2. Rozvoj grafomotoriky
- nácvik správného držení těla při sezení, správný úchop tužky
- upevňování orientace na ploše papíru – práce s razítky
- obkreslování vzoru
- podpora kresby na velkém formátu
3. Rozvoj zrakového vnímání
- poznávání obrázků (známé předměty denní potřeby, zvířata, činnosti)
- přiřazování stejných obrázků
- poznávání základních a doplňkových barev (poznávání, přiřazování, třídění)
- skládání půlených obrázků
- spojování dvou dílů v celek, puzzle do 4–6 obrázků
4. Rozvoj sluchového vnímání
- poslouchání zvuků z běžného života, určování zvuků v přírodě
- rozlišování zvuků (dřevěné zvukové pexeso)
- naslouchání písničce, pohádce
5. Rozvoj řeči a komunikace
- podporování a navazování kontaktů s dětmi a dospělými
- podporování jednoduchých dovedností a vyjádření vlastní potřeby (pozdravit, poděkovat, poprosit…)
- gymnastika mluvidel (procvičování jazyka)
- dechová cvičení (foukání do flétničky, píšťalky, brčkem do vody, rozfoukávání barev, foukadla, bublifuk)
- prohlížení dětských obrázkových knih a časopisů se slovním komentářem dospělého
- obrázkové čtení, doplňování slov
- dětská říkadla s pohybem, dotykem
6. Rozvoj vědomostí
- rozvoj časové orientace v denním obrázkovém režimu
- rozlišování časového údaje – roční období
- získávání základních znalostí o světě kolem nás
- posilování pravolevé orientace
- rozlišování velikosti (řazení předmětů podle velikosti, vkládací kelímky)
- seskupování a řazení předmětů nebo obrázků do skupin podle dané vlastnosti (barva, tvar, velikost, způsob užití)