Interkulturní odlišnosti v kontextu začleňování dětí/žáků cizinců do českého vzdělávacího systému

Interkulturní odlišnosti v kontextu začleňování dětí/žáků cizinců do českého vzdělávacího systému

20.09.2024
„Čím víc si budeme rozumět, tím lépe se nám bude ve školách žít."
Obrázek článku

Foto zdroj: Freepik

Chcete se dozvědět něco víc o tom, odkud k Vám přichází žáci cizinci, co je v jejich kultuře důležité a jak přemýšlí jejich rodiče?

Máte jedinečnou příležitost – Webinář proběhne ve dvou dnech, a to 26. 9. a 3. 10. 2024 od 14 do 17 hod. na téma interkulturních odlišností o komunitách: ukrajinské, vietnamské, mongolské a arabské země. 

Přihlaste se! Webinář je bezplatný.

Webinář je připraven ve spolupráci s Interkulturním centrem Praha (ICP). Věnuje se skutečnostem, se kterými se můžete potkat, když přichází do třídy nové žákyně či žáci z odlišného kulturního prostředí. Pochopení těchto odlišností a jejich kořenů může odstranit bariéry na cestě k lepšímu zvykání žákyně/žáka na české prostředí, zajistit jeho větší duševní pohodu, a tím usnadnit integrační procesy a nastavit jednodušší vzdělávací proces.


Mohlo by Vás zajímat

Jak moc důležitá je role školy pro žáky se sociálním znevýhodněním?

Praha, 19. listopadu 2024 – Sociální role školy byla hlavním tématem druhého ročníku celostátního „peer to peer“ setkání vedení škol, které pod názvem „PROPojení ředitelů“ organizoval Národní pedagogický institut ČR (NPI). Setkání se zúčastnilo téměř 300 zástupců vedení ze škol ze sociálně znevýhodněných oblastí, zapojených do projektu Podpora rovných příležitostí (PROP), který NPI zastřešuje.