Foto PROP: Ivona Vítková (ředitelka ZŠ Pařížská) a Hedvika Rambousková (NPI ČR)
Paní ředitelka Vítková nám představila inovativní přístupy a strategie, které na ZŠ Pařížská úspěšně zavádějí. Sdíleli jsme naše zkušenosti a nápady, jak dále posílit inkluzivní vzdělávání a vytvářet rovné podmínky pro všechny žáky a žákyně.
Z diskuze vyplynula jasná shoda na tom, že klíčem k úspěchu je:
Individuální přístup: Každý žák je jedinečný a zaslouží si, aby jeho potřeby byly respektovány.
Spolupráce: Efektivní komunikace a spolupráce mezi vedením školy, pedagogy, žáky a žákyněmi a jejich zákonnými zástupci je nezbytná.
Otevřená komunikace: Vytvoření atmosféry, kde se žáci a žákyně nebojí vyjádřit své potřeby.
Odcházíme z Kladna s velkou dávkou inspirace a těšíme se na další spolupráci se ZŠ Pařížská. Věříme, že společně můžeme přispět k tomu, aby se každé dítě v Kladně cítilo ve škole jako doma a mělo možnost naplnit svůj vzdělávací potenciál.
Jak efektivně podporovat vzdělávání romských žáků? Touto klíčovou otázkou se zabývalo nedávné setkání metodiků desegregace s Hedvikou Navarovou, krajskou koordinátorkou pro romské záležitosti v Ústeckém kraji. Zástupci Národního pedagogického institutu zde představili svou činnost v oblasti podpory zřizovatelů škol a diskutovali o možnostech užší spolupráce s romskými organizacemi v regionu.
Zveme vás na jedinečnou konferenci zaměřenou na školní poradenství a roli školy v podpoře dětí, které procházejí náročnými životními situacemi.
Zajímá Vás, jak může vypadat podpora nadání na gymnáziu? V čem spočívá? Pak přijměte pozvání 25. března 2025 od 10.00 do 14.45 hod. na sdílení dobré praxe na Cyrilometodějském gymnáziu a střední odborné škole pedagogické Brno, kde se dozvíte jak o podpoře nadání, tak o cestě ke změně kultury školy a podpoře osobnostně-sociálního růstu žáků.