Cílem setkání bylo prohloubit mezirezortní spolupráci mezi školami, místními institucemi a odborníky, a podpořit sdílení efektivních metod a zkušeností. NPI ČR s tímto tématem intenzivně pracuje, má širokou síť konzultantů v krajích, kteří zajišťují podporu školám se sociálně znevýhodněnými žáky, poskytujeme školám nástroje, dobré praxe, které se osvědčily.
Hlavními tématy setkání byla:
Setkání obohatili významní hosté z oblasti školství, odborníci z praxe, zřizovatelé, ředitelé škol a zástupci Středního článku, ČŠI, Agentury pro sociální začleňování a neziskových organizací. Ti se podělili o své zkušenosti, příběhy z praxe a doporučení. Zároveň proběhla otevřená diskuze o příležitostech a výzvách při podpoře žáků se sociálním znevýhodněním. Dalším ožehavým tématem byla udržitelnost osvědčených nástrojů s ohledem na zdroje financování.
➡ Podívejte se na reportáž z Ústí nad Labem, kde bylo tématem setkání spolupráce mezi všemi klíčovými aktéry v oblasti vzdělávání v Ústeckém kraji. Diskuze se zaměřila na sociální roli školy, působení a podporu sociálních pedagogů ve školách a na propojení školy, zřizovatele a dalších aktérů v síti služeb.
Mapa spádovosti je novým nástrojem, který umožňuje snadno a rychle zjistit spádovou školu podle konkrétní adresy, nebo přehledně zobrazit rozdělení spádových oblastí jednotlivých škol ve městech. Tato interaktivní mapa přináší užitečné informace nejen rodičům, ale také zřizovatelům škol, ředitelům a odborníkům na vzdělávání.