Hlavní náplní programu byly opět prezentace osvědčených postupů zapojených škol. Ve vstupech z jednotlivých škol jsme se tentokrát věnovali tématu spravedlnosti při poskytování podpory a hledání efektivních postupů, a to nejen v rámci projektových nástrojů. Zazněly zkušenosti ze života škol v Chebu, Sokolově, Jaroměři a Tanvaldu.
Během setkání také proběhla reflexe ročních evaluačních zpráv a sdílení novinek z MŠMT týkajících se budoucího financování.
První dvě setkání následovalo 6 workshopů a podobně i po tomto setkání jsme účastníkům nabídli návazné workshopy k probíraným tématům: Monitorovací indikátory a metodika měření výsledků, zaměřený na sledování a hodnocení dopadu realizace aktivit, a Spravedlnost a legitimita v poskytování podpory žákům se sociálním znevýhodněním, ve kterém bude příležitost podrobněji probrat téma setkání.
Od března 2023 se zároveň uskutečnilo 177 regionálních peer to peer setkání, na kterých účastníci diskutovali úctyhodných 395 hodin. Krom sdílení zkušeností s realizací aktivit projektu a zavádění nástrojů, byla nejžádanější témata role sociálního pedagoga a identifikace žáků se sociálním znevýhodněním.
Čtvrté celostátní PEER TO PEER setkání se uskuteční prezenčně 19. listopadu v Praze.
Národní pedagogický institut nabízí nové studium pedagogiky pro asistenty pedagoga. Studium je pojato kompetenčně a velmi prakticky, kdy umožní účastníkům aplikovat teoretické poznatky v rámci praxe. Teoretickou a praktickou část studia propojuje také portfolio studenta a možnost využití reflektivního deníku z praxe. Zvláštní důraz je kladen na efektivní nastavení spolupráce mezi učitelem a asistentem pedagoga a otevřenou komunikaci asistenta pedagoga ke všem aktérům vzdělávání.