Publikace vycházející ze spolupráce pracovníků katedry speciální pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy zjišťovala v terénu aspekty podpory školního speciálního pedagoga ve školském poradenském pracovišti směrem k podpoře žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na běžných základních školách. Publikace je výsledkem práce autorského kolektivu a přináší cenné poznatky z výzkumu zabývajícího se rolí školního speciálního pedagoga na základních školách hlavního vzdělávacího proudu. Výzkum ukazuje na význam školních speciálních pedagogů v rozvoji inkluzivního vzdělávání.
Publikace přináší cenné poznatky a praktické zkušenosti z terénu, které zdůrazňují význam školních speciálních pedagogů při podpoře vzdělávání žáků s různými typy postižení a specifickými vzdělávacími potřebami. Je rozdělena do několika kapitol, z nichž každá se zaměřuje na konkrétní oblast, jako je podpora žáků se zdravotním postižením, specifickými poruchami učení, náročným chováním, mentálním postižením, tělesným postižením, poruchou autistického spektra, zrakovým postižením, sluchovým postižením a narušenou komunikační schopností. Kromě toho se věnuje také žákům se sociálním znevýhodněním a nadaným a mimořádně nadaným žákům.
Publikace ke stažení zde: Školní speciální pedagog v perspektivě inkluzivního vzdělávání
Mapa spádovosti je novým nástrojem, který umožňuje snadno a rychle zjistit spádovou školu podle konkrétní adresy, nebo přehledně zobrazit rozdělení spádových oblastí jednotlivých škol ve městech. Tato interaktivní mapa přináší užitečné informace nejen rodičům, ale také zřizovatelům škol, ředitelům a odborníkům na vzdělávání.