Publikace vycházející ze spolupráce pracovníků katedry speciální pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy zjišťovala v terénu aspekty podpory školního speciálního pedagoga ve školském poradenském pracovišti směrem k podpoře žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na běžných základních školách. Publikace je výsledkem práce autorského kolektivu a přináší cenné poznatky z výzkumu zabývajícího se rolí školního speciálního pedagoga na základních školách hlavního vzdělávacího proudu. Výzkum ukazuje na význam školních speciálních pedagogů v rozvoji inkluzivního vzdělávání.
Publikace přináší cenné poznatky a praktické zkušenosti z terénu, které zdůrazňují význam školních speciálních pedagogů při podpoře vzdělávání žáků s různými typy postižení a specifickými vzdělávacími potřebami. Je rozdělena do několika kapitol, z nichž každá se zaměřuje na konkrétní oblast, jako je podpora žáků se zdravotním postižením, specifickými poruchami učení, náročným chováním, mentálním postižením, tělesným postižením, poruchou autistického spektra, zrakovým postižením, sluchovým postižením a narušenou komunikační schopností. Kromě toho se věnuje také žákům se sociálním znevýhodněním a nadaným a mimořádně nadaným žákům.
Publikace ke stažení zde: Školní speciální pedagog v perspektivě inkluzivního vzdělávání
Dnes, 2. dubna, si připomínáme Světový den porozumění autismu, který byl vyhlášen Valným shromážděním OSN v roce 2007 s cílem zvýšit povědomí o poruchách autistického spektra a podpořit osoby s autismem v jejich plnohodnotném zapojení do společnosti.