Publikace vycházející ze spolupráce pracovníků katedry speciální pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy zjišťovala v terénu aspekty podpory školního speciálního pedagoga ve školském poradenském pracovišti směrem k podpoře žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na běžných základních školách. Publikace je výsledkem práce autorského kolektivu a přináší cenné poznatky z výzkumu zabývajícího se rolí školního speciálního pedagoga na základních školách hlavního vzdělávacího proudu. Výzkum ukazuje na význam školních speciálních pedagogů v rozvoji inkluzivního vzdělávání.
Publikace přináší cenné poznatky a praktické zkušenosti z terénu, které zdůrazňují význam školních speciálních pedagogů při podpoře vzdělávání žáků s různými typy postižení a specifickými vzdělávacími potřebami. Je rozdělena do několika kapitol, z nichž každá se zaměřuje na konkrétní oblast, jako je podpora žáků se zdravotním postižením, specifickými poruchami učení, náročným chováním, mentálním postižením, tělesným postižením, poruchou autistického spektra, zrakovým postižením, sluchovým postižením a narušenou komunikační schopností. Kromě toho se věnuje také žákům se sociálním znevýhodněním a nadaným a mimořádně nadaným žákům.
Publikace ke stažení zde: Školní speciální pedagog v perspektivě inkluzivního vzdělávání
Ve čtvrtek 5. 9. 2024 v kampusu VŠB-TUO v Porubě představíme univerzitu nejen jako instituci pro vzdělávání, vědu a výzkum, ale také jako místo kreativního myšlení s přesahem do umění a tvořivosti. Těšte se na komentované ukázky, technické dílny a soutěže, umělecké workshopy, výstavy a hudební vystoupení. Podrobnější informace vám pošleme v přípravném týdnu, ale přihlásit svou školu můžete už nyní: https://www.zlepsisitechniku.vsb.cz/program/1213. (Foto zdroj: Freepik)