Online procvičování češtiny pro žáky s OMJ – zdroje

Online procvičování češtiny pro žáky s OMJ – zdroje

30.05.2024
Učitel/učitelka
Asistent/ka pedagoga
Rodiče
Třídní učitel/ka
Vychovatel/ka
Žáci a studenti
Doplnili jsme pro Vás zdroje pro online procvičování, které můžete doporučit svým žákům na dobu letních prázdnin.

Doplnili jsme pro Vás zdroje pro on line procvičování, které můžete doporučit svým žákům na dobu letních prázdnin.

Úplní začátečníci (vhodné i pro MŠ)

Webové stránky:

Aplikace:

  • WocaBee: Aplikace vhodná pro trénink slovní zásoby.

  • České výukové kartičky: Aplikace vhodná pro trénink základní slovní zásoby.

  • Lipa Land: Aplikace rozvíjí předškolní dovednosti, nabízí i mluvené pohádky.

  • Logopedie: Aplikace není přímo určená pro žáky OMJ, ale dá se hezky využít pro trénink slovní zásoby a výslovnosti.


Do úrovně A2 (vhodné od 3. ročníku ZŠ)

Výuka češtiny jako druhého jazyka / základní komunikační kompetence 

 Čeština do mobilu


 Od úrovně B1 (2. stupeň ZŠSŠ)

 Procvičování látky školních předmětů (není primárně určeno pro žáky s OMJ)

 Procvičování češtiny

Podcasty

Neaktivní podcasty

Audioknihy a rádia

Časopisy

Videokanály

Blogy 

Facebook a instagramové účty

Kurzy češtiny

  • https://www.czechonline.org/ Kurzy češtiny pro specifické účely – každodenní čeština, lékařská čeština, obchodní čeština, právní čeština.

  • Reality Czech (online materiály pro začátečníky, videa, cvičení atd.)

  • Kurzy češtiny pro cizince (e-learning Čeština do práce a Čeština do školy)

  • Czech online Tutor (online procvičování k učebnicím Lídy Holé)

  • Tschechisch Lernen (online cvičení, česká gramatika, tipy pro studium pro německy mluvící studenty)

Mobilní aplikace

Ten, ta, to (cvičení na gramatické rody)

Aktivity od jiných:

LearningApps:

https://learningapps.org/index.php?page=1&s=%C4%8De%C5%A1tina

Korpusová cvičebnice:


Mohlo by Vás zajímat

Jak moc důležitá je role školy pro žáky se sociálním znevýhodněním?

Praha, 19. listopadu 2024 – Sociální role školy byla hlavním tématem druhého ročníku celostátního „peer to peer“ setkání vedení škol, které pod názvem „PROPojení ředitelů“ organizoval Národní pedagogický institut ČR (NPI). Setkání se zúčastnilo téměř 300 zástupců vedení ze škol ze sociálně znevýhodněných oblastí, zapojených do projektu Podpora rovných příležitostí (PROP), který NPI zastřešuje.