logo

VIDEO: Návody na použití nástrojů s AI ve výuce včetně ukázek

Autorský tým PROP, NPI ČR
19.04.2024
Učitel/učitelka
Využití digitálních technologií, které snadno personalizují a zinteraktivňují učení, včetně využití aplikací založených na umělé inteligenci (AI), otevírá nové možnosti v pedagogickém procesu. Video představuje dialog mezi Lucií Holinkovou a Karlem Klatovským, manažerem vzdělávacích projektů pro Microsoft Česká republika a Slovensko, který představuje způsoby, jakými lze ve výuce využívat nástroje umělé inteligence, včetně konkrétních příkladů jejich aplikace.



Struktura videa

00:15 Úvod do témat videa. 

01:18 Tvorba výukových aktivit s využitím nástrojů AI. 

03:21 Jak připravit test ze zeměpisu pro žáky a žákyně základní školy ve formátu tabulky s možností importu do dalších aplikací. 

07:33 Tvorba obrázků s využitím nástroje AI. 

08:57 Jak pomocí AI nástroje shrnout obsah otevřeného PDF dokumentu. 

11:46 Personalizace výuky češtiny a jazyků s pomocí AI nástrojů: Akcelerátory učení, trenéři čtení, mapování porozumění textům a hodnocení pokroku. 

18:03 Personalizace výuky matematiky pomocí AI nástrojů: Přizpůsobení úkolů a automatická kontrola odpovědí. 

20:27 Finální přehled: Souhrn použitých metod.  




Mohlo by Vás zajímat

Reflektivní deník aneb cesta učitele k úspěšné práci s heterogenní třídou

Reflektivní deník Národního pedagogického institutu (NPI) může napomoci k uvědomění si vlastních silných i slabých stránek při práci s heterogenními kolektivy. Je jedním z vhodných nástrojů, které lze použít při přemýšlení o dalším směřování vlastního profesního rozvoje pedagoga či pedagožky. Reflektivní deník navazuje na publikaci Desatero úspěšné práce s heterogenní třídou, vydanou NPI, která se tomuto tématu věnuje.