logo

VIDEO: Návody na použití nástrojů s AI ve výuce včetně ukázek

Autorský tým PROP, NPI ČR
19.04.2024
Učitel/učitelka
Využití digitálních technologií, které snadno personalizují a zinteraktivňují učení, včetně využití aplikací založených na umělé inteligenci (AI), otevírá nové možnosti v pedagogickém procesu. Video představuje dialog mezi Lucií Holinkovou a Karlem Klatovským, manažerem vzdělávacích projektů pro Microsoft Česká republika a Slovensko, který představuje způsoby, jakými lze ve výuce využívat nástroje umělé inteligence, včetně konkrétních příkladů jejich aplikace.



Struktura videa

00:15 Úvod do témat videa. 

01:18 Tvorba výukových aktivit s využitím nástrojů AI. 

03:21 Jak připravit test ze zeměpisu pro žáky a žákyně základní školy ve formátu tabulky s možností importu do dalších aplikací. 

07:33 Tvorba obrázků s využitím nástroje AI. 

08:57 Jak pomocí AI nástroje shrnout obsah otevřeného PDF dokumentu. 

11:46 Personalizace výuky češtiny a jazyků s pomocí AI nástrojů: Akcelerátory učení, trenéři čtení, mapování porozumění textům a hodnocení pokroku. 

18:03 Personalizace výuky matematiky pomocí AI nástrojů: Přizpůsobení úkolů a automatická kontrola odpovědí. 

20:27 Finální přehled: Souhrn použitých metod.  




Mohlo by Vás zajímat

Jak se staví funkční tandem: pohled ze třídy i z ředitelny

Jak proměnit tandemovou výuku z formálního konceptu v živou, fungující spolupráci? Ředitel 8. Základní školy Most Roman Ziegler a učitelky Ivana Parmová a Simona Orosová popisují, co znamená sdílená odpovědnost ve třídě v praxi. Otevírají zákulisí role vedení při podpoře začínajících dvojic, sdílejí strategie pro společné plánování i způsoby, jak řešit krizové situace. Shodují se, že tandem přináší benefity hlavně dětem, zejména těm, které potřebují intenzivnější podporu.