Hlavním tématem konference (spojeným s činností IACEP) byl kognitivní přístup ke vzdělávání. Ten zahrnuje širokou škálu témat, včetně speciálních potřeb a speciálního vzdělávání, psychologického kapitálu, designového myšlení pro dospívající nebo neuropsychologických procesů spojených s učením. Přednášející z deseti zemí přednesli přibližně čtyřicet příspěvků. Unikátní kombinace výzkumu a národních zkušeností byla vložena do třídenního networkingu odborníků z Itálie, Izraele, Velké Británie, Norska, České republiky, Litvy, Belgie, Německa, Austrálie, Kazachstánu a Slovenska.
Z pohledu učitelů byly diskutovány jejich profesní postoje z hlediska nových trendů na základě jejich přístupu k různorodým potřebám žáků.
Bylo představeno mnoho inovativních a preventivních metod, které byly prezentovány z výzkumných zkušeností pro mateřské školy, speciální školství, ale i základní a střední školství.
Hlavními řečníky byli Prof. Stefano Taddei (Itálie), Cand. Polit. Gunvor Sonnesyn (Norsko), Prof. David Tzuriel (Izrael).
Pro více informací navštivte Sborník příspěvků - IACEP INTERNATIONAL CONFERENCE 2025_BOOK OF ABSTRACTS .
Jsme nadšeni, že Národní pedagogický institut (NPI) aktivně podporuje participaci žáků, žákyní a dětí. Ve spolupráci s Ministerstvem práce a sociálních věcí (MPSV) jsme v Ostravě uspořádali dva kulaté stoly se žáky a žákyněmi základních škol.
ZŠ Jirkov, Nerudova 1151 získala 1. místo v celostátním hodnocení soutěže Základka Roku 2025!
Zajímá vás téma heterogenních třídních kolektivů? Je pro vás práce v pestrých kolektivech výzvou? Nebo jen hledáte inspiraci pro práci s nimi?