Zdroj: Canva
V rámci evropského projektu WELCOME (WE Learn and COMmunicate Ensemble), který podporuje inkluzi dětí se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) v předškolním vzdělávání, byla vydána Metodika pro práci s dětmi s SVP v předškolním vzdělávání. Publikace je určena pedagogům mateřských škol a přináší cenné metodické materiály pro práci s heterogenními třídami.
Co publikace obsahuje:
Tato metodika je vhodná pro pedagogy, kteří hledají nové způsoby, jak efektivně inkludovat děti se speciálními vzdělávacími potřebami do každodenního života mateřské školy. Publikace je součástí širšího cíle projektu WELCOME, který se zaměřuje na zkvalitnění předškolního vzdělávání a poskytování podpory učitelům při práci s heterogenními třídami. Publikace je dostupná zdarma.
Pro více informací a stažení příručky můžete kliknout zde.
Česká školní inspekce zveřejnila tematickou zprávu zaměřenou na kooperaci pedagogů při řízení výuky na základních školách. Výsledky více než 13 000 hospitací ze 660 škol ukazují, že efektivní spolupráce mezi pedagogy a asistenty pedagoga může významně přispět ke kvalitě výuky, zejména pokud je založena na společném plánování, vyjasnění rolí a podpoře ze strany vedení školy.