Rádi bychom vás upozornili na zajímavou publikaci, kterou na svých webových stránkách nabízí Partnerství pro vzdělávání 2030+. Najdete v ní několik nástrojů k podpoře osobního wellbeingu vyučujících a dalších pedagogických pracovníků a pracovnic. Učitelská profese dokáže být psychicky velmi náročná, a proto by měla být vědomá péče o osobní wellbeing coby prevence syndromu vyhoření její nedílnou součástí. Učitel nebo učitelka, jejichž wellbeing je ohrožen, nemá potřebné zdroje pro podporu svých žáků a žákyň. Publikace vám pomůže zjistit, jak si s vaším wellbeingem aktuálně stojíte, na jaké jeho oblasti byste se měli do budoucna více zaměřit a jaká konkrétní opatření byste k tomu měli využít.
Pracovní skupina Wellbeing, v rámci které publikace vznikla, se zabývá také systémovými faktory, které negativně ovlivňují wellbeing vyučujících, a přináší návrhy, jak jejich důsledky snižovat. Vytváří metodické materiály pro vedení škol k aplikaci opatření směřujících k podpoře wellbeingu učitelů a učitelek na úrovni školy a publikují články týkající se tématu wellbeing včetně rozhovorů s odborníky.
Desítky škol po celé republice v posledních třech letech realizovaly pro své žáky snídaňové kluby. Tato aktivita mohla většinou probíhat díky projektu Podpora rovných příležitostí. Protože projekt ale končí, školy nyní hledají cesty, jak snídaňové kluby udržet i do budoucna.