Rádi bychom vás upozornili na zajímavou publikaci, kterou na svých webových stránkách nabízí Partnerství pro vzdělávání 2030+. Najdete v ní několik nástrojů k podpoře osobního wellbeingu vyučujících a dalších pedagogických pracovníků a pracovnic. Učitelská profese dokáže být psychicky velmi náročná, a proto by měla být vědomá péče o osobní wellbeing coby prevence syndromu vyhoření její nedílnou součástí. Učitel nebo učitelka, jejichž wellbeing je ohrožen, nemá potřebné zdroje pro podporu svých žáků a žákyň. Publikace vám pomůže zjistit, jak si s vaším wellbeingem aktuálně stojíte, na jaké jeho oblasti byste se měli do budoucna více zaměřit a jaká konkrétní opatření byste k tomu měli využít.
Pracovní skupina Wellbeing, v rámci které publikace vznikla, se zabývá také systémovými faktory, které negativně ovlivňují wellbeing vyučujících, a přináší návrhy, jak jejich důsledky snižovat. Vytváří metodické materiály pro vedení škol k aplikaci opatření směřujících k podpoře wellbeingu učitelů a učitelek na úrovni školy a publikují články týkající se tématu wellbeing včetně rozhovorů s odborníky.
NPI připravilo jednoduchý podpůrný materiál, který se věnuje rozvoji psaní textů na střední škole, příručku Od nápadu k textu: Průvodce výukou psaní textů na střední škole.
V rámci NPI vznikl nový materiál, který se věnuje výuce češtiny jako druhého jazyka na středních školách, a to Kurikulum češtiny jako druhého jazyka pro gymnázia a střední odborné vzdělávání s maturitou, To stanovuje cíle a vzdělávací obsah jazykové přípravy žáků/žákyň cizinců a žáků/žákyň s odlišným mateřským jazykem.
Ve školním roce 2025/2026 otevíráme 15 mentorských skupin.