Společné vzdělávání - osvědčené postupy a inspirace pro pedagogy a rodiče
Od roku 2019 zastává pozici hlavní editorky obsahu na webu Zapojmevšechny.cz. Kromě toho je producentkou podcastu Zapojme všechny a podílí se na psaní textů a scénářů. Působí v rámci projektu Podpora rovných příležitostí při NPI ČR. Je absolventkou oboru psychologie na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Má rozsáhlé zkušenosti v oblasti psychologie díky práci psycholožky v poradenských zařízeních, školní psycholožky na základní škole a na gymnáziu. Pracovala také v Agentuře pro sociální začleňování v roli konzultantky a později metodičky pro inkluzivní vzdělávání. V současnosti také pracuje jako psycholožka v Centru pro studenty se specifickými potřebami na Vysoké škole ekonomické v Praze.
Gabriela Kermesová působí v projektu Podpora rovných příležitostí při Národním pedagogickém institutu ČR v Praze jako Expertka PR. Od roku 2021 spravuje webovou aplikaci Zapojmevsechny.cz, vyhledává témata k obsahu, podílí se na přípravě, editaci a korektuře textů. Také veškerý obsah propaguje směrem k veřejnosti. Před zapojením do projektu se věnovala především cizím jazykům a cestování, jež ji nasměrovalo na sociální a masovou komunikaci. PR a marketing již zajišťuje více než 14 let, nejprve v agentuře, posléze v nakladatelství, pro ScioŠkoly a nyní pro inkluzi v rámci projektu APIV B. K tématu speciálních vzdělávacích potřeb má vztah také díky synovi. Proto se rozhodla speciální pedagogice věnovat i profesně a tak zahajuje vysokoškolské studium v této oblasti.
Tereza Škoulová se v roce 2023 přidala k týmu webu Zapojmevšechny.cz, kde působí jako autorka, editorka a moderátorka. V rámci své role převzala moderování již dlouho běžícího stejnojmenného podcastu, který je součástí tohoto projektu Národního pedagogického institutu. Její profesní zkušenosti zahrnují roli kulturní publicistky, produkční v Haenke Botanical Lab, zaměřeném na environmentalismus, a práci zahradnice v Centru architektury a městského plánování. Tereza má hluboký zájem o sociální témata, což dokazuje svými příspěvky pro slovenské noviny Kapitál, a také se věnuje minimalismu, což je patrné z její knihy „Tiny house“ a z účasti v podcastu MINIMALIST(K)A. Její záliba v architektuře se odráží v příspěvcích pro časopisy Era21 a ASB. Kromě své profesní kariéry je Tereza matkou dvou dcer a vášnivou fotografkou, která preferuje kinofilm.
Renata Votavová je od roku 2022 autorkou na webu Zapojmevšechny.cz a má odbornou praxi v oblasti speciální pedagogiky. Její práce zahrnuje přímý kontakt se žáky, kteří mají speciální vzdělávací potřeby, což je oblast, v níž se specializuje jako speciální pedagog. V současné době působí v Národním pedagogickém institutu České republiky, kde vede oddělení zaměřené na Společné vzdělávání. Společně se svým týmem se zde věnuje podpoře inkluzivního vzdělávání ve školách prostřednictvím metodické a lektorské práce.
Eva Nováková je od roku 2022 spoluautorkou obsahu webu Zapojmevšechny.cz, včetně textů, rozhovorů a podcastů. Ve své roli metodičky v Národním pedagogickém institutu České republiky se specializuje na linii sociální intervence v rámci projektu Podpora rovných příležitostí. Eva se zaměřuje na poskytování pomoci školám v implementaci různých nástrojů, jako jsou mentoringové programy pro žáky, snídaňové kluby, case-management, mediace a facilitace. Dále organizuje vzdělávací webináře o těchto tématech. Má vzdělání v oblasti sociologie a sociální politiky z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy. Svoji kariéru zahájila jako vedoucí terénní sociální služby pod Oblastní charitou Jihlava a má zkušenosti z Agentury pro sociální začleňování. Eva také překládá pro časopis zaměřený na romistická studia a časopis Mít domov, vydaný týmem projektu Podpora sociálního bydlení Ministerstva práce a sociálních věcí. Kromě své odborné práce píše články o ženách z Vysočiny.
Klára Majcíková je od roku 2023 přispěvatelkou na webu Zapojmevšechny.cz, kde píše odborné texty a je také spoluautorkou seriálu zaměřeného na práci učitelů v heterogenních třídách. Doktorát z pedagogiky získala na Ústavu pedagogických věd na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity. Její disertační práce i hlavní profesní zájem se soustřeďují na podporu školní adaptace dětí cizinců, což zkoumala jak v České republice, tak v Norsku, a vyústilo to ve vznik monografie na toto téma. Praktické zkušenosti Klára nabyla prací jako lektorka volnočasových aktivit pro české i cizojazyčné děti v Sokolově, Oslo a Brně. Dále se věnuje metodické podpoře učitelů, lektorování v oblasti práce s dětmi a žáky, kteří mluví jiným mateřským jazykem, a specifickým výzvám výuky v heterogenních třídách.
Lucie Holinková se od června 2023 angažuje v projektu Podpora rovných příležitostí pod záštitou Národního pedagogického institutu ČR a vytváří obsah pro web Zapojmevšechny.cz, včetně textů k video reportážím a podcastům. Je také přispěvatelkou do různých odborných periodik. Svůj magisterský titul získala na Fakultě Humanitních studií Univerzity Karlovy a věnovala se také studiu Mediálních a komunikačních studií na Univerzitě Hradec Králové. Praktické dovednosti nabyla během působení jako učitelka českého a anglického jazyka a v roli personalistky v jazykové agentuře. Kromě toho se věnuje hodnocení projektů v rámci programu Erasmus+.
Alice Kourkzi se od roku 2017 věnuje v Národním pedagogickém institutu České republiky výuce češtiny jako druhého jazyka, vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, zejména těch s odlišným mateřským jazykem a nadaných žáků, a také se zabývá školními poradenskými pracovišti. V rámci své psychoterapeutické praxe se často setkává s klienty z různých kulturních a jazykových prostředí. Ve svém doktorském studiu se zaměřuje na aplikaci sociální pedagogiky ve školním systému. Absolvovala anglický jazyk a literaturu a obor pedagogika, učitelství pro střední školy na Univerzitě Karlově v Praze. Také dokončila pětiletý sebezkušenostní výcvik v integrativní psychoterapii na Skálově institutu v Praze a specializační studium pro výchovné poradce na Pedagogické fakultě UK. Na začátku své profesní dráhy pracovala jako redaktorka, překladatelka a učitelka v jazykových školách. Od roku 2022 je spolutvůrkyní textů, videí a podcastu pro web Zapojmevšechny.cz.
Olga Havlátová je od roku 2022 spolutvůrkyní textů, videí a podcastu pro web Zapojmevšechny.cz. Aktuálně pracuje v Národním pedagogickém institutu České republiky jako garantka linie sociální intervence v rámci projektu Podpora rovných příležitostí. Je absolventkou oboru učitelství pro první stupeň a speciální pedagogiky na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. V praxi se zaměřuje na vzdělávání žáků s poruchami chování a sociálním znevýhodněním a má zkušenosti s realizací programů pro děti a vychovatele z dětských domovů. Během své kariéry pracovala více než 15 let jako metodička v oblasti podpory inkluzivního a spravedlivého vzdělávání v rámci různých systémových projektů ČR. Deset let se věnuje přípravě a metodickému vedení asistentů pedagoga. Její zkušenosti z mediačního výcviku a metodické práce ve školství využívá v posledních letech při moderování a organizaci odborných konferencí, panelů a podcastů.
Zonna Bařinková přispívá na web Zapojmevšechny.cz od roku 2019. Po zkušenostech v základním, speciálním a předškolním vzdělávání se v poslední době soustředila na metodickou práci v Národním pedagogickém institutu ČR. Její práce v NPI ČR zahrnovala psaní odborných článků, organizaci webinářů na téma práce s rozmanitými skupinami žáků a vzdělávání těch, kteří potřebují podpůrná opatření. Také se ujala moderování setkání s experty v oblasti fungování školních poradenských pracovišť. Intenzivně se zabývala zodpovídáním dotazů od pedagogů, ředitelů škol, zákonných zástupců dětí a veřejnosti prostřednictvím poradny webu. Má také desetiletou pracovní zkušenost v rámci České školní inspekce. Tyto role jí poskytly hluboký vhled do školství po celé České republice, umožnily jí setkání s mnoha inspirativními osobnostmi v oboru, vedly k poznání různých školních lídrů, lektorů a odborníků, a pomohly jí přemýšlet o úspěších a výzvách vzdělávacího systému. Aktuálně působí na pozici ředitelky základní školy Holečkova v Olomouci.