Máme pro vás plán pedagogické podpory (PLPP). Tento vzor uplatníte na prvním stupni u dětí s nedostatečnou znalostí českého jazyka, když potřebují pomoci s komunikací a rozšiřováním slovní zásoby.
Vasil
ZŠ
3.
Žák s odlišným mateřským jazykem (OMJ), nedostatečná znalost českého jazyka
Vasil je původem z Ruska, do Česka se nastěhoval před 2 roky. Nastoupil do první třídy, přestože v Rusku absolvoval první třídu. Komunikuje po dvou letech celkem bez problému, rychle se začlenil do kolektivu, je oblíbený. Povahu vahu má spíše klidnější, zdrženlivější. Vzhledem k délce pobytu v ČR je slovní zásoba stále nedostatečná, chybuje při skloňování podstatných a přídavných jmen, dost často se ve větách objevují agramatismy a ruská slovíčka. Nerozumí složitějším zadáním a odborným názvům, často potřebuje pomoc spolužáka při plnění jednotlivých úkolů. Žák Potřebuje prohloubit slovní zásobu a také si osvojit specifickou slovní zásobu používanou v naukách a odborných předmětech.
Slovní hodnocení v předmětech: ČJ, Člověk a jeho svět.
Hodnotíme pokrok, motivaci a zapojení do individuálních a skupinových činností.
Sledujeme obohacení slovní zásoby během 3 měsíců, ověřujeme prostřednictvím rozhovoru nebo využitím tematických myšlenkových map, krátkých esejů na dané téma, sledujeme také samostatnost při plnění úkolů.
Řešíte problémy spojené se společným vzděláváním? Napište svůj dotaz naší metodičce Mgr. Rumyaně Georgievě, Ph.D. Využijeme všech našich kapacit, abychom Vám pomohli.