Jak správně a objektivně sepsat individuální vzdělávací plán (IVP)? Vzor od našich odborníků vám napoví, jak by mohl vypadat IVP pro žáka s ADHD trpícího poruchami autistického spektra.
Pedagogicko-psychologická poradna a Speciálně pedagogické centrum
Klinický psycholog
Chlapec se symptomy ADHD poukazující na poruchu autistického spektra (atypický autismus). Narušená emoční kontrola, pracovní paměť, schopnost plánování a organizace. Při neúspěchu nebo frustraci žák reaguje přecitlivěle, časté je vzdorovité chování. Pozitivně reaguje na slíbenou odměnu. Motivace a vytrvalost k plnění úkolů jsou oslabené, záleží na aktuální náladě žáka. Pozornost je nestabilní. Žák je citlivý na hluk a různé zvuky. V sociálních situacích se někdy ke spolužákům chová nepřiměřeně, neodhadne následky svého jednání, může dojít k ublížení.
Český jazyk, Matematika, Prvouka, Anglický jazyk. V ostatních předmětech je k IVP přihlíženo dle aktuální situace.
Nejsou potřeba.
Výstupy by měly odpovídat očekáváným výstupů ŠVP pro 3. ročník.
úzká spolupráce ZŠ a rodiny – pravidelné konzultace s rodiči, sjednocení systému odměn, pravidel a motivace žáka
Asistent pedagoga – 40 hodin.
Asistent pedagoga se podílí na výchovně vzdělávací činnosti dle pokynů pedagoga, zajišťuje individuální přístup, pochopení zadaných instrukcí, usměrňuje pozornost a umožňuje relaxaci.
pravidelný kontakt pedagoga, asistenta pedagoga s matkou dítěte
Plnění úkolů, dodržování pravidel slušného chování a třídních pravidel, pravidelná příprava na vyučování.
Řešíte problémy spojené se společným vzděláváním? Napište svůj dotaz naší metodičce Mgr. Rumyaně Georgievě, Ph.D. Využijeme všech našich kapacit, abychom Vám pomohli.