Můžete si stáhnout ve formátu PDF jednotlivá témata a nebo všechna témata najednou v ZIP archivu.
Vedení škol a další vzdělávání (74.8 MB) | Stáhnout |
Problémové chování (9.77 MB) | Stáhnout |
Asistenti pedagoga (69.59 MB) | Stáhnout |
Speciální vzdělávací potřeby (98.56 MB) | Stáhnout |
Podpora rovných příležitostí ve vzdělávání (41.17 MB) | Stáhnout |
Práce s heterogenní třídou (143.79 MB) | Stáhnout |
Odlišný mateřský jazyk (45.89 MB) | Stáhnout |
Školní poradenská pracoviště a externí poradenské služby (36.22 MB) | Stáhnout |
Spolupráce rodičů a školy (10.39 MB) | Stáhnout |
Stáhnout vše jako archiv ZIP (518.56 MB) | Stáhnout |
Šestidílný videoseriál navazuje na desetidílný cyklus textů Úspěšná práce s heterogenní třídou, který byl v roce 2022 publikován na Zapojmevšechny.cz. Ve videoseriálu najdete celkem tři reportáže spojené s videohospitací a navíc tři webináře. Ve třetím dílu seriálu představíme další zásady práce s heterogenní třídou, které se týkají školního managementu. Virtuální hospitaci v ZŠ Zeleneč doplňují rozhovory s pedagogy.
Být dobrým, srozumitelným a čitelným učitelem pro všechny žáky bývá jednou z nejnáročnějších stránek učitelské profese. Ne vždy je to při pestrosti složení žáků, které učitel ve třídě má, snadné. Toto téma nabralo na naléhavosti v souvislosti s novými žáky přicházejícími do školních tříd ze zemí aktuálního válečného konfliktu.
Odborná pracovnice v oblasti společného vzdělávání Národního pedagogického institutu ČR Veronika Ješátková, spolu s učitelkou v Základní škole Zeleneč Annou Preclíkovou a zástupkyní ředitele pro 1. stupeň Martinou Listopadovou Havlovou ve videoreportáži představují další zásady úspěšné práce s heterogenní třídou, tentokrát týkající se managementu školní třídy.
Ve videu najdete nejen rozhovory s pedagogickými pracovníky školy, ale také virtuální hospitaci. Ta nabízí ukázky frontální výuky angličtiny, plánování vyučovací hodiny a její cíle, práce s pravidly třídy, pravidly a hodnotami školy, poskytování pozitivní zpětné vazby, ověřování porozumění žáků, oceňování práce žáků a sebehodnocení žáků a součinnost pedagogických pracovníků ve výuce. Vyučující zde kladou důraz na podporu žádoucího chování žáků pomocí práce s očekávaným chováním.
Struktura videa:
00:27 Rozhovor odborné pracovnice NPI ČR Veroniky Ješátkové s pedagožkou Základní školy Zeleneč Annou Preclíkovou.
10:00 Virtuální hospitace – ukázka vyučovací hodiny angličtiny v 7. třídě v Základní škole Zeleneč.
18:09 Reflexe po skončení vyučovací hodiny angličtiny – rozhovor odborné pracovnice NPI ČR Veroniky Ješátkové s pedagožkou Annou Preclíkovou.
27:05 Rozhovor odborné pracovnice NPI ČR Veroniky Ješátkové s asistentkou pedagoga Jaroslavou Slapničkovou.
29:00 Práce s pravidly – rozhovor odborné pracovnice NPI ČR Veroniky Ješátkové se zástupkyní ředitele pro 1. stupeň a učitelkou 1. stupně Martinou Listopadovou Havlovou.
Tip:
Tento videoseriál vychází z Desatera úspěšné práce s heterogenní třídou Národního pedagogického institutu ČR. Seznamte se podrobněji s jednotlivými zásadami desatera úspěšné práce s heterogenní třídou:
Desatero zásad úspěšné práce s heterogenní třídou | Zapojmevšechny.cz (zapojmevsechny.cz)
V tomto úvodním textu najdete rozcestník k jednotlivým textům Desatera.
Projít si může také tzv. check-list, který můžete s úspěchem využít při práci s heterogenním kolektivem:
Nástroj pro hodnocení práce se žáky | Zapojmevšechny.cz (zapojmevsechny.cz)
Materiály (zejména texty, obrázky a prezentace), které se na těchto stránkách nacházejí, jsou dostupné pod licencí Creative Commons Uveďte původ 4.0 Mezinárodní, není-li uvedeno jinak.