Máme pro vás plán pedagogické podpory (PLPP). Vzor uplatníte na prvním stupni u nadaného žáka, který s vaší laskavou pomocí zvládne všechny své úzkosti a obavy.
Josef
2.ročník
Nadaný žák
Silné stránky: Žák se dokáže dobře soustředit na práci, pracuje soustavně, vytrvale. Je zaujat novými a složitějšími úkoly. O témata výuky se zajímá, je vnitřně motivovaný.
Slabé stránky: Žák se projevuje někdy „svázaně“ v tom smyslu, že potřebuje dodat odvahy k řešení nových úkolů a má až neúměrné obavy z neúspěchu, což ho v práci brzdí.
Zvládnout samostatně řešit složitější problémy.
Umožnit rozvoj silných stránek a obohatit výuku tak, aby žák pracoval naplno.
Rozvoj matematických schopností nad rámec běžné výuky.
Samostatná práce, práce na problémových úkolech.
Žák bude hodnocen dle běžných kritérií. Bude také vyhodnocena jeho samostatná práce v intervalech jednoho měsíce při individuálním pohovoru s koordinátorkou pro nadané děti a třídní učitelkou.
V knihovně školy budou k dispozici encyklopedie, pracovní sešity na matematiku a náročnější knihy.
Učitel diferencuje úkoly pro žáka v rámci třídy, což klade zvýšené nároky na organizační zvládnutí.
Výstupy z hodin pro nadané žáky nosí žák domů, aby mohl v případě potřeby s rodiči na zajímavých tématech dále pracovat.
Je potřeba zohlednit úzkostnější ladění žáka a podpořit ho v samostatnosti a řešení problémů přiměřenou nabídkou pomoci a podporou ve smyslu povzbuzení. Naučit ho vnímat chybu jako šanci, ne jako prohru.
PLPP vyhovuje a v nezměněné podobě bude žák prozatím vzděláván v souladu s výše uvedenými opatřeními školy.
Řešíte problémy spojené se společným vzděláváním? Napište svůj dotaz naší metodičce Mgr. Rumyaně Georgievě, Ph.D. Využijeme všech našich kapacit, abychom Vám pomohli.