Máme pro vás plán pedagogické podpory (PLPP). Vzor, který uplatníte ve školce u dětí, které s vaší laskavou pomocí zvládnou potíže s komunikací nebo výslovností.
David
Chlapec 4,5 let
D. je vietnamské národnosti, naši MŠ začal navštěvovat před měsícem.
Socializace probíhá pomalu a postupně. Je samotářský, nepřiměřeně dětský ve svých projevech i při činnostech.
Mluvený projev je stále minimální v obou jazycích, na otázky nedovede odpovědět.
Slovní zásoba prakticky žádná.
Reakce na pokyny a otázky je bez zjevného porozumění, kdy beze smyslu opakuje slova, směje se, utíká.
Vše vede k obtížné motivaci při soustředění a pozornosti, při vzbuzování zájmu. Práci s dětmi narušuje pobíháním, válením se, odchodem za jinou hrou atd.
D. je spontánní, stále veselý, nezáludný, milý, spokojený „ve svém světě“.
Zapojení dítěte do kolektivu, socializace, získání jistoty a bezpečí.
Rozvoj komunikačních dovedností a slovní zásoby v běžných činnostech.
Porozumění jednoduchým pokynům důležitým pro život v MŠ a bezpečnost.
Komplexní rozvoj dítěte podle výchovně vzdělávacího plánu.
Hodnocení přiměřenou pochvalou, povzbuzením.
Didaktické pomůcky a hračky třídy.
Spolupráce s dalšími učitelkami a provozními zaměstnanci – konzultovat přístup k dítěti.
Rodiče se nedorozumí. Rodiče seznámíme za pomoci maminky stejné národnosti, která mluví česky, se záměrem a hodnocením, s případnými problémy a požadavky.
Jazyková bariéra.
5. 4. 2017
Velmi malé pokroky v komunikačních dovednostech – dovede si ukázat nebo říct jedním slovem, ale zná jen pár slov.
Dovede na krátkou dobu soustředit pozornost, zajímá se o hru ostatních dětí.
Nadále pokračovat v pedagogických postupech.
Rodičům doporučeno psychologické vyšetření.
12. 6. 2017
D. nedosáhl výraznějšího pokroku v rozvoji.
Po vyšetření v PPP je zařazen do 3. stupně PO s IVP a s podporou asistenta pedagoga.
Řešíte problémy spojené se společným vzděláváním? Napište svůj dotaz naší metodičce Mgr. Rumyaně Georgievě, Ph.D. Využijeme všech našich kapacit, abychom Vám pomohli.