Máme pro vás plán pedagogické podpory (PLPP). Tento vzor uplatníte v mateřských školách v případech známek poruchy chování nebo při komunikačních potížích.
Míša
Chlapec 3,5 roku
Známky poruchy chování
Chlapec nemluví, jedná v častém afektu, má zkratové chování. Nehraje si sám ani s ostatními, je neklidný, narušuje hru ostatním. Nezná hranice, nerespektuje pravidla, je obtížně zvladatelný.
Fixuje se na určité osoby, ostatní odmítá projevem vzteku, utíká. M. má zájem o to, co dělají ostatní, napodobuje činnosti. Motoricky je neklidný, ale šikovný. Rád spolupracuje při individuálních chvilkách, snaží se.
Rozvoj komunikačních technik verbálních i neverbálních hravou formou – s pomocí piktogramů, hraček, postojů a gest.
Nácvik praktických dovedností – vykomunikovat si v klidu své potřeby a přání.
Sociální učení v aktuálně prožívaných situacích.
Učit se respektovat základní pravidla chování (reagovat na zavolání, neutíkat od skupiny ani ze třídy atd.).
Prohlubovat chvilky soustředění a pozornosti, zklidnění – individuální přístup.
Zvýšená opatrnost a dohled
Přiměřená pochvala, pozitivní reakce na zvládnutí úkolu či situace.
Dostupné didaktické pomůcky a hračky ve třídě.
Každodenní předávání informací o aktuálním chování a náladě dítěte, o provedených krocích.
Každodenní komunikace s maminkou při předávání dítěte (nálada, konfliktní situace), zadávání úkolů – procvičování dovedností v sebeobsluze, nácvik komunikačních dovedností atd.
Upevňovat vztahy v kolektivu dětí – citlivě řídit řešení konfliktů, vést starší děti k dopomoci a vzájemné spolupráci, pomoc při hře a porozumění s dětmi.
9. 1. 2018
M. se zlepšuje v komunikaci, dovede si říct, ukázat na své potřeby, přání. Reaguje na zavolání.
Jeho stavy napětí a afekty mají menší četnost. Zlepšil se v sebeobsluze a je trpělivější při oblékání, kdy nejde hned do vzteku. Zlepšuje se vztah ostatních dětí k chlapci.
Stále nerespektuje pravidla, svévolně opouští třídu. Projevy afektu přicházejí nečekaně.
Budeme nadále pokračovat ve stanovených cílech PLPP, v socializaci a rozvoji dorozumívání. Spolupráce s rodinou dobrá.
20. 1. 2018
Vyšetřen na neurologii, výsledek negativní. Objednán na psychologické vyšetření do PPP.
Řešíte problémy spojené se společným vzděláváním? Napište svůj dotaz naší metodičce Mgr. Rumyaně Georgievě, Ph.D. Využijeme všech našich kapacit, abychom Vám pomohli.