Máme pro vás plán pedagogické podpory (PLPP). Tento vzor uplatníte v mateřské škole pro odklad školní docházky, kdy děti ještě potřebují posílit třeba grafomotoriku nebo hrubou a jemnou motoriku.
Kuba, mateřská škola
Odklad školní docházky
- opožděný vývoj kognitivních funkcí
- vícečetná dyslálie
- zkřížená lateralita
- opožděný vývoj matematických představ
- opožděný fonematický sluch
- opožděný vývoj grafomotoriky a vizuomotoriky
- sociálně znevýhodněné prostředí
- nekonfliktní dítě
- rozvoj v oblasti hrubé i jemné motoriky
- rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností (rozvoj mluveného projevu a gramatické struktury věty)
- rozvoj fonematického sluchu
- rozvoj grafomotoriky a matematických představ
Rozvoj v oblasti hrubé motoriky:
Koordinace pohybů: poskoky na jedné noze, do stran, výskok snožmo, chytání míče
Rychlost pohybů: stavění věže z kostek, bouchání do bubínku jednou či dvěma rukama
Rozvoj v oblasti jemné motoriky a grafomotoriky:
Kreslení nejdříve na velkém formátu, postupně formát zmenšovat, kresba lidské postavy, domu, natáčet niť na cívku, sbírat drobné předměty ze stolu, navlékat korálky, hra se stavebnicemi (lego), pracovní listy pro rozvoj grafomotoriky
Logopedická péče:
V MŠ rozvoj orofaciálních cviků – špulení úst, široký úsměv, mračení, nafukování tváří, kmitání, vypláznutí a olíznutí jazyka
Rozvoj fonematického sluchu:
Pojmenovat bezprostředně vnímaná zvířata, osoby, věci, spojeno s obrázkovými encyklopediemi, procvičovat rozlišovací schopnosti pro různé zvuky, procvičovat analytické a syntetické činnosti – obrázky začínající na stejnou hlásku, určovat slova se stejným počtem slabik, fonematická diferenciace – obrázky lišící se jedním protikladným fonémem – kosa-koza, miska-myška...
Rozvoj předmatematických představ:
V prostoru: nahoře-dole, uprostřed, před...
V čase: dnes, zítra, včera, orientace v týdnu, měsících, ročních obdobích
Velikosti: dlouhý, krátký...
Pravolevá: vpravo, vlevo...
Metody: slovní (rozhovor), názorně demonstrační, praktické – grafické a výtvarné práce
- individuální práce
- skupinová práce
- slovní hodnocení
- záznamový arch
- formativní hodnocení
- sebehodnocení
Encyklopedie, obrázky, předměty denní potřeby, didaktické hry, výtvarný materiál.
Sjednocená práce všech učitelů.
Pravidelná konzultace s rodiči, upřesněná domácí práce po domluvě s učitelkou, rodičům doporučena návštěva logopeda.
Nejsou realizována.
Došlo pouze k částečnému zlepšení potíží. Doporučená návštěva PPP/SPC.
Řešíte problémy spojené se společným vzděláváním? Napište svůj dotaz naší metodičce Mgr. Rumyaně Georgievě, Ph.D. Využijeme všech našich kapacit, abychom Vám pomohli.